måndag 1 september 2008

en dag tilll !!!

hej !

nu är måndagen snart överstökad. ha ha ! ja eller vad man ska säga, små tjejerna har varit hemma ett par timmar, michelle kommer väl vilken minut som helst och petri har precis åkt till jobbet, det är ju mindre kul. men han jobbar ju bara i natt och en natt till så är han ledig en vecka. så då får man väl försöka njuta av att vara tillsammans hela familjen då.
det blir väl att fixa en hel del här hemma. men jag längtar ju otroligt mycket efter att få fixa våra sovrum, så jag skulle bli så glad om vi kom igång.
jag funderar över om jag skulle börja lite smått idag. rensa lite i data rummet och plocka bort lite i x-box hörnan, så att petri bara har de stora sakerna att ta.

idag har jag klippt gräset och det gick bra, men man blir ju ganska slut efteråt. det tar på krafterna, det tar ju nästan en timma och sammanlagt med allt man måste göra innan, som att plocka äpplen och saker och sånt så är det ju två timmar man måste offra för att få en snygg gräsmatta. men nu behöver jag inte klippa på en vecka. kanske bara trimma lite i kanterna, om jag kan laga i ordning trimmern. blä.... skulle vilja ha en ny trimmer, för den här har inte gjort annat än att krångla sen vi fick den.

i morgon är det dags för en kontroll hs barnmorskan, det ska bli skönt att få höra min lilla bebbeli igen... det va ju ett tag sen. och denna gången blir första gången vi ska mäta magen, det blir lite skoj att jämnföra med hur magen växte när jag väntade felicia. se om det ska bli en stor eller liten. fast jag tror att denna lilla bebis ligger lite mot ryggen, för jag har mer ont i ryggen denna gången, plus att moderkakan ligger i framvägg så lite bakåt måste ju bebben ligga... petri och jag har suttit och tittat på namn idag, han slog fram både svenska och finska namn, de hundra vanligaste namnen från båda länderna, det va ett par att gå igenom, och många undrar man ju hur en människa kan heta. en hel del finska namn gick ju bort direkt med tanke på att jag inte kan uttala dom och det bör ju mamman kunna, det är väl en fördel. så efter att ha pratat om det en dryga timma så kom petri med förslaget LEO. det är ju ganska enkelt och dessutom både svenskt och finskt. jag måste nog känna efter lite, men kanske om man får gå och känna på det lite, sen är det ju inte säkert att det blir en pojke. blir det en flicka så ligger SIMONE ochHEIDI bra till. vi får hoppas att vi kan komma överens innan bebisen är född. i alla fall så att vi vet någorlunda, kanske två flicknamn och två pojknamn.

idag va jag nära att spränga pannan här hemma, den blev 110 grader varm, vilket inte alls är bra, men jag lyckades få ner det ganska snabbt... pust, jag är ju livrädd för att sånt ska hända när jag är ensam... men jag lyckades ju lösa de med!!!!petri vakna ju i samma veva också så jag bara fråga han om allt va ok,,,och det va de !

nej, nu ska jag se till och få någe gjort. för i morgon är jag ju inte hemma...


puss och kram !


Inga kommentarer: