måndag 1 september 2008

nattens droppar !

god morgon !
här sitter jag, med kaffe och mellis. morgonen är redan över med allt va den innebar. barnen skulle ju på utflykt idag, så vi drog igång morgonen med frukost och matsäckspackning och regnjackor och gummistövlar. men jag tror dom va nöjda.... dom fick åtta pannkakor, tre små youghurtar, ett päron en festis och en flaska saft med sig, jag hoppas att dom blir mätta på det. och så åt dom ju en bra frukost. det blir nog bra om regnet håller sig borta. jag hoppas verkligen det. inget skoj med utflykt i ösregn. jag återberättar senare vad dom tyckte om det hela !

efter att jag lämnat dom till skolan så tog jag diesel och gick en 20 minuters prommenad, och så in med honom och byta och ta svea i stället på samma runda. så det blev en ordentlig morgon runda. och så efter det så har jag huggit ved och eldat, så nog får jag motion i alla fall. jag tror jag rör mer på mig nu denna graviditet än jag gjorde när jag väntade felicia. så jag hoppas att jag får föda vaginalt denna gången, vill inte genomgå en operation till, nu har dom skurit i min mage tre gånger, jag tycker det räcker för denna livs tid. såvida jag inte genom går plastik operationen för överflödig hud sen. men jag har inte bestämt mig för om jag tycker det är nödvändigt !
nu längtar jag till bebbeli har kommit till världen och jag kan komma igång med friskis och svetis igen, jag längtar verkligen efter att få träna, trodde nog aldrig att jag skulle höra mig själv säga det, men det är sant. jag saknar friskis. det är såååå skoj ! och så är det ju skoj att se kilona ticka neråt i stället för öppåt som jag är van vid i mitt liv annars.
som tur är har jag bara gått upp runt 6 kilo än så länge i min graviditet. och jag hoppas väl att det inte ska bli så många fler och att jag kan få bort dom direkt efter förlossningen. max 15 kilo kan jag tillåta mig att gå upp. tyvär är det väl inte jag som avgör det. utan min kropp. men man kan ju försöka....

i natt regnade det, men nu kommer solen. så underbart om barnen kan få en fin dag !
nattens droppar försvinner och solen kommer och värmer oss. underbara varma höstdagar. hoppas att dom blir många....

nu ska jag duscha, sen ska jag sakta bege mig mot söderköping och fika med mamma och syrran och sen ska jag till barnmorskan och lyssna på bebbeli och se att allt är bra. blir skönt att få höra hjärtljuden igen ! skule kunna ligga där ett par timmar och lyssna.

jag kanske skriver mer senare !

pussar och kramar från mig och magen !

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Hoppas att allt gick bra hos bm igår och att hjärtljuden var "bra".
Tänkte ringa dig hoppas du har tid med mig...
Kram