fredag 7 augusti 2009

välkommen hem !

ja semester i all ära.
borta bra men hemma bäst !
jaa, vi har haft det underbart på vår semster !
massa kvalitets tid tillsammans.
det har dock gått åt mycket pengar. men om man bortser från det så har det varit underbart !
men lika underbart är det att vara hemma igen !
min säng och mina saker.
och när vi kom hem möttes vi av en helt ny trädgård.
så fint.
ronny och mamma hade varit här och fixat med gräsmattan och buskarna och trimmat diket och tagit in ved och ja allt.
så det är så fint här nu !
jag blev så glad.
så dom fick presenter idag båda två som tack för hjälpen.
hoppas att dom blev nöjda och glada.
så idag bjöd vi mamma och ronny på fika.
och sen på middag också.
det va jätte skoj att ses igen !
vi va också till jimmy och ninna och tackade dom för att dom har haft svea i tio dagar så dom fick en flaska kosken och lite annat... liten finsk matkorg så att säga...
dom blev glada.
nu sover alla barnen trötta efter dagen. felicia och ellen har utnyttjat poolen till fullo idag.


jag skriver i morgon igen och berättar hur allt har varit i finland och va vi har gjort.
jag har i alla fall gått ner nästan två kilo under resan !
och jag trodde under hela resan att jag hade gått upp. jag har ju inte vägt mig under hela tiden !
och det har varit en konstig känsla...
nu blir det att börja kämpa med träningen igen !
skönt att komma igång igen !
för nu är målet inställt på under 80 igen !

kram och natti natti !

Inga kommentarer: