torsdag 5 november 2009

om det hade funnits ett vaccin när vi åkte till finland i somras.
så hade både jag och barnen redan varit vaccinerade...
för just då va jag hundra på att jag skulle dö av influensan !
och genom med min dödsångest så känns det hemskt att veta
att det finns något jag kan dö av som sprids som enlöpeld.
sen är ju frågan om man kan dö av vacccinet också !
eller hur ligger det till?
vad stämmer med rktena om biverkningar och allt.
hur se det egentligen ut ?
jag börjar väga för och nackdelar
Leo ligger tydligen i riskgrupp för tydligen så är det så att
barn under två år är riskgrupp.
sen kan man ju ställa frågan om hur mycket immun han har tack vare att
jag fortfarande ammar !
och nu ammar jag väldigt mycket så han får i princip äta när han vill.
enbart för att jag vet hur nyttigt det är för immunförsvaret !

jag undrar vad är de för risker med vaccinet.
vad är risken med influensan ?

man ska nog fundera på de så mycket som möjligt och hoppas
att vårt immunförsvar kan stå i mot det under tiden jag funderar !
mycket man ska fundera för och nackdelar och sen bestämma vad som är bäst i långa loppet !
för jag tänker att det kan finnas biverkningar som dom inte ser nu men som kommer om typ tio år... kanske canser eller sterilitet. eller andra hemskheter !
så man ska nog tänka ordentligt !


jag vet varken ut eller in....
suck.....




1 kommentar:

Tina sa...

Ett tips är ju att gå in på socialstyrelsens hemsida och läsa. Syrran har tagit sprutan och hon jobbar på äldreboendet där har alla tagit sprutan och inte en ända har fått nån biverkning och gamla har ju rätt dåligt immunförsvar och dom klara det, sjäv ska jag ta sprutan på tisdag eftersom jag är riskgrupp tyvärr så jag måste för min kropp klarar inte en svår influensa. Min tanke är oxå att jag inte kan sprida smittan vidare sen, då jag tagit sprutan. Hoppas du blev lite klokare på mitt tankesätt. Stor kram på dig