onsdag 23 juni 2010

torsdag !

nu är det torsdag och vi ska skjutsa barnen till deras andra föräldrar !
tyvärr ska dom vara där i midsommar, det känns trist men de ska ju va rättvist.
tyckte vi hade de så mysigt förra året så de hade varit mysigt att göra samma i år.
men det får vänta tills nästa år. och då har vi en lite bebis till som kan vara med.
petri skulle passa på att fixa med båten i helgen så jag vet inte riktigt vad midsommar för med sig för mig och Leo men det blir väl att vara hemma i alla fall !
har inte riktigt orken att åka i väg känner jag !

så idag bär det av till stan.
får se om trafiken är jätte hemsk för då blir det ju att spendera stor del av dagen på vägen !
jag skulle så gärna vilja stanna till i hageby och köpa ett par sommar sandaler, jag har ju inga skor att gå i och det är inte kul att jämnt gå i tofflor eller tennis skor.
alla i familjen har ju sommarskor utom jag ! suck !
som vanligt så köper man allt till alla andra men inte till sig själv !


igår fick min kompis tette sin lilla bebis.
två veckor tidigare än bf, hon blev igång satt.
men härligt att hennes lilla kille ville titta ut till henne.
så nu har hon en liten mio.
myigt ! jag längtar också !
men samtidigt så är det så underbart att ha den i magen.
känna alla rörelser och mysa.
kanske är det sista graviditeten så det gäller väl att passa på att njuta i fall vi beslutar att det är sista ! det är ett svårt beslut ! men vi får se !
igår va jag hos barnmorskan också !
det gick jätte bra !

jag och bebisen verkade må bra på alla sätt som går att se utifrån.
sumfusfundus måttet låg på 28 och det ska de ju ca göra i vecka 29.
blodtrycket låg på 120/70
blodsocker på 3,8
hb på 117.
och lilla bebisens hjärta slog 135 slag/min. starka fina hjärtljud.
och totalt har jag gått upp 13 kilo. och jag hoppas att dom rinner av snabbt sen !
och med två virvelvindar som ska ha min uppmärksamhet och med tjejerna och en man som är som han är och ett stort hus så lär de nog rinna bort.


mycket sammandragningar och en hel del ilningar titt som tätt i magen har jag.
så det märks att det börjar bli trångt där inne.
bebisen ligger med huvudet neråt just nu men som barnmorskan sa så kan det ändra sig ända fram till förlossningen- det finns så gott om plats där inne trots allt.

nu ska jag se om jag kan göra mig lite vackrare.
inte trooligt men försöka duger ju !


ha en underbar midsommar i fall jag inte skriver innan den är slut !

kram på er !


Inga kommentarer: