måndag 6 september 2010

fixar och donar !

försöker ju få lite gjort så här medans man försöker få dagarna att gå....
så nu när jag fick petris hjälp att möblera om sovrummet så har jag målat ena väggen och satt upp Leos stjärnlampa.
jag har även tagit ner sänghimmeltyget och ska bara fundera ut hur jag ska sätta dom. jag har ju tre olika alternativ.
jag har ännu inte kommit på hur jag ska göra för att få ordning på skötbordet och den delen.
men jag funderar lite på olika mysiga alternativ för taket och väggarna i Leos och bebisens sovhörn.
vaggan får Petri sätta upp när jag ligger på bb.
då kan han fixa klart såna saker som jag inte hinner innan bebis anländer. eller som jag inte vill eller kan göra innan bebisen kommer !
jag är ju inte den smidigaste människan i värden just nu !

men jag gör så gott jag kan för att pyssla med det jag kan !


idag va Leo och jag inne och badade hos mamma.
det va skönt.
sen har vi inte gjort så jätte mycket mer under dagen!
plockat i ordning lite och målat den väggen, lagat mat och varit ute en sväng.
jag har damsugit och torkat golv. och haft små värkar som kommit och gått.
och ont som satan i ryggslutet !
så kanske kanske behagar den lilla att komma inom en snar framtid !
hoppet finns ju !
jag satt och såg på ett bb program på tv när Leo sov middag idag. och jag kände att jag bara längtar tills jag får ringa bb och åka dit.
så sjukt att man kan längta efter att ha ont.
och så sjukt att man kan längta efter bb. för det är ju inte det roligaste stället på jorden.
även om det är mycket lyckligt där inne.
men att ligga och vänta eller så ellersom sist när vi fick sitta och vänta på doktorn i fem timmar utan att hon kom. då va inte bb alls skoj !

jag sörplar i mig min andra kopp hallonblads te för kvällen och undrar om det ger något...
jag önskar verkligen att det ska hoppa igång nu !
i morgon är det två dagar kvar till bf.
och nu tycker ju jag personligen att vi väntat tillräckligt länge!
och jag tror inte att bebisen växer så mycket mer. så jag tror inte min kropp har mycket mer att erbjuda !

men jag vill ju det somär bäst för bebisen. så vill den stanna ett par dagar så får den väl det !


nu ska jag säga god natt til felicia och ellen alldeles strax.
sen ska jag kasta mig i soffan och se på ett förlossnings program till !
sen är det nog dags även för mig att slumra...
sov ju ganska gott i rummet sen vi möblerade om !
och ifall bebisen bestämmer sig för att komma så kanske man ska utnyttja nätternas timmar till att sova gott... har ju haft tre nätter med ben kramp och även kramp i händerna nu !
inget skönt måste jag säga !



god natt på er !
sov gott... !

kram !

Inga kommentarer: