fredag 15 oktober 2010

kalas lördag

japp idag ska vi på kalas hos min mamma.
hon fyllde år i torsdags.
så då kommer min syster med familj och min bror med son.
så det blir nog kul för alla barnen. allra helst om det blir bra väder så dom kan leka ute. i sandlådan. då blir Leo lycklig....
igår la jag in beställningen på felicias jultidningar. så hon valde ett par premier som hon ville ha. idag ska jag lägga in ellens och hon väljer pengar och present kort så ska hon köpa en mobiltelefon. det tror jag är ett klokt val.

så snart ska man dela ut alla...
blir lite jobb med det också.
och så kom alla new body grejjor som man ska hämta från en klasskamrat till barnen. så då ska det delas ut också.
det är mycke sånt nu.
en del säljer kakor och en del strumpor.
chris säljer bingo lottor och krydd korv för sitt fotbollslag.
så det måste man väl köpa också och stötta lite.


nu ska jag snart ut och klippa gräset så det blir gjort innan vi ska på kalas.
så det blir nog sista klippet innan vintern.
visserligen så har inte äppleträden tappat alla löv än, så det kanske blir en sväng när dom släppt. päronträdet har släppt alla löv i alla fall. det är trist.


igår blev Nikita fem veckor. satan va tiden går fort.
men så har jag ju fullt upp under dagarna.
barnen tar all tid man har. och all energi. jag är helt slut på kvällarna.
och det va länge sen Petri och jag hade någon tid för varandra....
men det kommer väl så småningom...


nu ska jag äta klart frukosten och sen gå ut och klippa....
för från halv tio måste man ju få börja?

kram och ha en toppen helg på er.....

Inga kommentarer: