måndag 7 februari 2011

bvc och nedräkning.






igår måndag va jag på bvc igen med Nikita.
hon vägde 7180 och va 63 lång. så hon har gått upp
400 gram och vuxit 4 cm på en månad.
så fick hon vaccination. vilket hon inte alls gillar.
men nu dröjjer det tills hon är ett innan hon ska ha nästa !
efter bvc fikade vi hos syrran med hanna och elliot.
det va kul och mysigt och så gick vi en liten promenad med dom.
det va skönt.
efter det handlade jag all matsäck till resan. så idag blir det att steka pannkakor och koka ägg och fixa all matsäck klar.
barnen är spända inför resan.
jag känner mig lite orolig eftersom dom varnar för lite vindar under tisdagen och onsdagen !
och jag gillar inte när det blåser på havet !

igår kväll packade jag det mesta som ska med på resan.
det blir ju ganska mycket när vi är så många. så idag ska vi städa ur bilen och packa in allt i den !
vi ska även ta in ved så det finns när grannen ska hålla huset varmt.
så det blir en hel del pyssel med allt idag.
klockan två i natt ska vi ju fara mot storstaden !
fy jag som avskyr att köra bil där uppe.
men men en onsdag morgon ska det kanske inte va för smockat med bilar om vi kommer upp vid fem tiden ! men med mitt flyt kör vi säkert vilse !


jag ska försöka komma ihåg och fota all packning så ni får se sen.
det är ju en hel del.
Leo fick va hemma från dagis idag eftersom han är lite snorig.
hoppas att det vänder till det bättre nu när han får vara hemma.


jag skriver kanske mer ikväll innan avresan annars ska jag försöka skriva lite när vi är i finland.
jag vet inte hur mycket tillgång jag kommer ha till internet där.
men lite kanske man kan få låna datan !
det kan va skoj att lägga ut lite bilder och höra av sig till alla eftersom det kostar en hel del att ringa. då blir det billigare att använda datorn !

jag mätte mig igår eftersom jag hållt på med prommenader nu i över en månad. och tänkte att det borde ju gett lite mer resultat på måtten än det gjort på vikten.
och jag har minskat fyra cm i stussen och 3 cm i magen.
så det är ju toppen känner jag. en cm runt låren och där vill jag ju att det ska gå fortare men det brukar ju ta tid med benen. så det är väl bara att kämpa vidare.
det blir väl lite mindre motion nu i finland. men sen när jag kommer hem igen så blir det hårda bud. så som jag ser ut på bilden testade jag häromdagen. tyckte inte jag såg såå tjock ut !

om jag inte skriver innan så hoppas jag att vi hörs under resan !
ha de gott allihopa !

kram !


Inga kommentarer: