söndag 9 mars 2014

nedräkning!

ja nu är det verkligen nedräkning. tre dagar kvar till torsdag kväll och på fredag morgon är jag på väg...... rädd nervös och en aning förväntansfull. 
men allt kommer säkert att gå bra. 
smärtan skrämmer mig inte alls. utan det som skrämmer mig är narkosen och om risken för att aldrig vakna igen. men som dom säger så är ju riskerna små idag. men rädslan finns ju där ändå. 
jag tänkte försöka fasta fram till operation eftersom jag gått upp fyra kilo sen jag va på besök på plastikkirurgen sist. 
så jag blir rädd att dom ska säga nej jag väl kommer dit , säga att jag är för tjock. vet att det säkert inte kommer att hända. men i alla fall. 


jag kommer garanterat lägga ut före och efter bilder vart efter. måste ju ha gördel på mig dygnet runt de första sex veckorna. 
och magen är väldigt svullen första tiden. jag läste att man inte kan se det färdiga resultatet förrän ca 6 -12 månader efter operation. så efter sommaren kanske jag kan se lite resultat. 
jag längtar verkligen efter att få komma igång med träningen efter operation. för nu blir det att satsa allt. 
efter att bukplastiken är gjord och jag får klartecken för att träna ska jag gå ner tio kilo och börja forma en riktigt snygg bukmuskelatur och försöka slanka av benen lite. 
nu kommer all fokus ligga på att komma i en bra form och må bra. 
mycket träning, mycket boxning joggning och kettelbell. 

idag blir det jobb. och idag ska jag ha med mig en elev och lära henne lite saker.... sen resten av veckan ska jag introducera min vikarie som ska jobba för mig när jag är sjukskriven.... 
så denna vecka kommer gå så fort. 
när jag kommer hem idag från jobbet ska jag ta med mig min lilla kille ut på en cykeltur..... det kommer bli härligt ! han och jag behöver lite egen tid ! 


ha en toppen dag ! 

// Elin // 

Inga kommentarer: