tisdag 3 juni 2008

shopping med syrran !

hej !
idag är det tisdag ! och det har varit en ganska bra dag !
jag va hos läkaren först för att kolla upp lite grejjer, men allt åsg kanon ut så det känns ju skönt ! sen tog syrran och jag och åkte ut till maxi för att hon skulle köpa bikini till sin dotter ronja och ett leksaks flygplan till sin son.
det gick ganska snabbt och efter den vändan in på maxi beslutade vi oss för att ta en lunch på mc donalds. det finns ju i alla fall vissa saker som jag kan äta där !
så det blev en snack wrap med en kaffelatte och syrran tog en sallad. helt ok. satt i solen och tog det ganska lugnt. sen va de dags att bege sig hemåt, för jag skulle ju hämta mina barn halv två och som alla vet så går ju alltid klockan sååå fort...
när jag kom hem hämtade jag barnen och så hem duscha vovvarna och släppa dom så dom fick busa av sig efter att ha varit ensamma hemma hela dagen.
dom blev glada så det räckte när vi kom hem i alla fall. dom gillar inte att va själva för länga, men dom klaraar det bra, och det här va ju bara fem timmar ca.. så det är ju inte så farligt !
sen va de dags att fixa mat och allt. så dagen gick ganska fort måste jag säga... petr kom hem halv fem och så åt vi, en sån där snabb mats grej, spaghetti och korv, jag åt spaghetti och en liten köttbit. spaghetti är något jag börjat uppskatta väldigt mycket sen operation, av någon dum anledning, tycker det är mumsigt med senap på.

nu har vi precis lagt barnen och snart ska jag också krypa i säng, jag känner mig trött efter dagen... i morgon blir det lite att fixa hemma, funderar över att städa övervåningen, men det beror på hur varmt det blir.. sen på kvällen är det kultur kväll på små tjejernas skola. så dom ska sjunga och lite annats ånt och det är alltid skoj att titta på. så det börjar sex och håller på till åtta, hasse skulle komma ner också och titta...
sen torsdag är det väl inget speciellt i skolan, men sen på kvällen där åker barnen förmodligen till sina andra föräldrar och hälsar på. så är vi ensamma denna helgen, jag hoppas att petri kan börja såga ved så vi kan få in lite av den i helgen. det känns som om det är ganska brottom med den ! vintern kommer alltid snabbare än vad den borde!

nu ska jag ta mig en kvälls macka och ringa lite till mamma och eventuellt eva.. lite te får det nog bli också.... sen ska jag i säng tidigt för igår åkte jag ju till kristin vid nio och kom inte hem förrän halv tolv på natten då sov alla i huset... och så vakna jag halv sex i morse av att petri gick upp och då va de lönlöst att försöka somna om ! så upp och duscha kallt och så äta frukost, tänkte ju ändå gå upp tidigt eftersom jag skulle vara hos läkaren i norrköping klockan nio...

jag får nog ta och runda av nu, men jag skriver förmodligen mer i morgon !

jo en sak till jag kom på. fick en anonym fråga här på bloggen av någon, om friskis.
friskis finns inte i gusum utan jag åker til söderköping, all information finns på friskis hemsida.. däremot så finns det exakt samma gympa här i gusum men den leds inte av friskis utan av hammarkinds tror jag ! kolla upp det ! är inte så farliga prser där heller.. anledningen til jag jag valde sörping va min mamma och min syster !

kram på er och god natt !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack för ditt svar. Ska kolla upp det. Vill börja träna snart men vill inte åka så långt för det.

Malin sa...

Hej söt!
Hoppas verkligen att vi ses snart det har gått alldeles för lång tid!!! Får se om jag tränar nåt nästa vecka...har ju vart sjuk så jag är på bättringsvägen iaf men jag blir galen på mitt imunförsvar! Det är nästan obefinteligt!!
Ha en underbar helg med veden;)
Kram

Anonym sa...

Hej hej,
Hoppas att allt är väl med dig och det dina. Passar samtidigt på att önska en solig och härlig dag.
/Tinnie