lördag 7 juni 2008

sommar,sol och båttur!

ja. nu va det tydligen ett par dagar sen jag skrev sist, hur gick det till, sommardagarna rusar förbi, ganska lustigt att man aldrig riktigt hinner det man vill hinna!
i onsdags va det öppethuset i tjejernas skola. sådå va vi där på kvällen, hasse kom också ner, dom uppträdde och hade gjort utställningar. mysigt... i torsdags va de sista skoldagen för veckan, och just nu minns jag inte om det va något speciellt den dagen. fredags så åkte barnen till sina andra föräldrar och petri och jag packade in båt och matsäck i bilen och åkte till yxningen för att ha en mys eftermiddag. blev kanon mysigt, vi åkte ut en lagom bit petri fiskade och jag solade och fiskade om vartannat. sen på kvällen va vi trötta och bara låg framför tv och slappade... skönt det med. mycket gos och mys... det va ett tag sen vi bara tog det lugnt!

idag har vi också varit ut på sjön. det blev yxningen med matsäck och fiskespön, idag spenderade vi fem timmar i solen och hade det helt underbart. även om skinnet svider och man är som kräfta så här efteråt. men det har verkligen så här långt varit en kalas helg....
i morse duschade vovvarna på gräsmattan sen fick dom en liten prommenad och sen fick dom va inne, dom orkar ju inte heller med värmen. så dusch och små prommenader passar nog dom bättre på sommaren !

i morgon kommer barnen hem. och då blir det att förbereda sig för utflykten små tjejerna ska ha på måndag annars blir det nog städning för hela slanten i morgon innan barnen kommer hem. brukar försöka fixa så mycket jag kan då! och nu har vi ju verkligen bara slappat hela helgen, så i morgon får man väl ta ett ryck !

sista veckan i skolan för barnen och på torsdag är det sommarlov för alla tre, Felicia och Ellen på onsdagen och Michelle på torsdagen !
underbart att det är sommarlov, det har dom verkliegn gjort sig förtjänta av! och fördelen för mig är att jag slipper tidiga morgnar när man inte vill gåupp. nu gör jag ju det nästan jämnt i alla fall. men jag behöver ju inte om jag inte vill då ! *ler*

nu ska jag äta min kvällsmacka, och se om det finns någe vettigt på tv. jag försöker skriva så snart jag kan igen !

kramar från Elin !

Inga kommentarer: