måndag 9 juni 2008

sista skolveckan !

hallå allihopa !
känns som om det går ett par dagar i mellan alla inlägg nu ! men jag får väl skylla på det vackra sommarvädret.... nu idag är det grått och trist här... ska nog komma en liten regnskur känns det som !
denna veckan har börjat bra. barnen va på vandring till yxningen och badade och grillade korv med skolan igår. och det tyckte dom va skoj! felicia fick skjuts av mig eftersom jag inte vill att hon överanstränger sig än. vill se att allt är bra i alla fall över en månad innan. och det har det ju inte varit. så jag låter henne ta det lugnt ett tag till.
idag ska ta dom få ta hem alla sin alster från skolan. sina konstverk.... de blir skoj att se vad dom gjort för fina saker. i morgon är det skolavslutning och det ser dom ju fram i mot. och dom har fått bestämma själva vilka klänningar dom vill ha. så felicia va och shoppade med sin pappa och hittade en jätte fin klänning och ellen fick en fin klänning av sin mamma i födelsedagspresent, så i år behövde jag inte köpa examens kläder alls. michelle handlade sin själv för sin månadspeng för två månader sen. och nu i helgen fick hon en peng av mig för att köpa en tröjja att ha till.

igår städade jag lite här hemma och sen hade jag en genomgång av pälsvård på lilla diesel som just nu fäller som bara den. fattar inte hur mycket päls som kan ramla av en hund. svea fällde ju i våras.
idag ska jag ta hand om tvätt och så ska jag inte göra så mycket annat. det blir ganska lugnt. ska hämta barnen klockan halv ett så innan de ska jag väl göra mig i ordning lite.

just nu sitter jag och äter en nektarin till mellis. mycket smaskigt !

jag skriver kanske mer senare ikväll. petri jobbar sin sista natt för denna vecka i natt så jag kommer väl att lägga mig tidigt. men jag kan försöka fixa in ett inlägg i kväll i alla fall. kanske med lite bilder !

kram !

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenixen!!
Ja visst får det lov att gå flera dagar mellan inläggen när solen är framme, här nere blåser det halv storm och jag väntar på regnet men det tycks ju inte komma alls ändå fast molnen hänger tungt i luften.
Jag va precis och köpte examenskläder till Jonathan nu och Johannas kläder är redan klara sen innan.
Hoppas ni alla mår bra annars, här är det bra med oss, lite krämper men inget ovanligt =) Jag slår en tjing på tråden imorrn efter tio på förmiddagen om du är hemma.
Kramen bananen