lördag 14 juni 2008

nu är helgen snart slut !

god morgon allihopa... nu sitter jag här igen med mitt morgon kaffe... skriver ett par rader i min blogg. nu har jag ju faktiskt lyckats skriva lite oftare... och det är ju duktigt... idag tror jag det blir att städa huset för min del. måste damsuga för diesel fäller så det blir så dant på golvet bara efter en dag, folk tror väl inte att jag någonsin damsuger, fniss.
jag ska försöka borsta honom idag också så att han inte ska fälla. men allt sånt tar ju sån tid, eller om jag skulle ta och duscha både svea och diesel och tvätta med schampoo... kanske vore en idé.
barnen njuter än så länge av sin ledighet och jag funderar över om man skulle försöka åka till yxningen en sväng idag. om det nu är lite varmare ute idag, solen är i alla fall framme så man kan ju hoppas. en liten paus från städningen med lite bad vid yxningen kan va skönt för både mig och dom ! vet ej om petri har tid att följa med, men det märks, tror han skulle jobba i källaren.

idag väger jag bara 82,6 kg så nu har jag gått ner 55,1 kilo. det känns skönt. jag minskar knappt inget just nu. men det är samtidigt skönt för allting har gått så fort så jag känner själv att jag behöver få stå stilla och vänja mig vid tanken, försöka fatta att jag faktiskt inte är tjock längre. kanske lite men inte fet i alla fall. min hjärna förstår inte att jag inte väger 137 längre och jag skäms när jag äter ibland. nu mera kan jag ju smaka en kak till fikat eller en godis någon gång i bland. och då blir jag ifrågasatt,"kan du verkligen äta det där" eller "vad ofta du äter ska du verkligen det ? " vad jobbigt det är att höra sånt, varför kan inte folk lita på att jag förhoppningsvis vet hur min kropp fungerar och att jag tar vara på min operation. jag måste ju äta med två timmars mellanrum och det förösker jag göra för jag vet hur illa jag kan må om jag missar mina måltider. och nu har jag ju fått en bra rutin på allt, så det är inget som bekymrar mig ! men en del andra !

nu ska jag sätta fart i mitt hus. annars blir det aldrig något gjort. ska börja med diskmaskin och köket, det blir en bra start.... en lugn morgon .. ha ha, nja, men den har varit bra så här långt..

mitt sluta röka projekt går inte så bra just nu, menjag har dragit ner massor och jag ska vara rökfri från och med i morgon. vilket känns jätte tufft, humöret blir ju aldrig särskilt bra när man slutar röka. och jag vet inte vad jag ska ta till för hjälp för allting är så dyrt.. jag vill ju inte ersätta ciggen med plåster, då slösar jag ju pengar igen. och jag ska spara alla mina pengar. inga cig och inget godis och inget onödigt från och med i morgon ! mitt rökfria liv startar då ! förhoppningsvis klarar jag det ! fy va de känns jobbigt !


nu stratra min städdag !

ha en bra dag allihopa !

kram !

Inga kommentarer: