fredag 13 juni 2008

åh vad underbart det är att leva!

halloj allihopa!
måste bara säga att tre dagar av deppighet berodde nog bara på att jag sovit dåligt de nätterna, i natt somna jag halv elva och vaknade åtta, så himla skönt att få sova ut... nu känner jag mig pigg och glad och utvilad, så idag har jag storstädat skåpen i köket och rensat bort en massa saker.och så eldade jag och klöv ved för att kunna duscha. och så har jag storstädat datarummet och så har jag slängt pappersinsamlingen efter att ha rensat ut allt från datarummet, och det blev ett par påsar, samtidigt slände jag massa plast och glas burkar som jag inte tyckte vi behövde ha kvar. och så pantade vi lite flaskor, det blev 50 kr, så det va ett par stycken i alla fall.... sen gick vi en långis med vovvarna i skogen, det blåser halv storm här hemma, men i solen va det skönt.... små tjejerna va också med, och dom plockade tjärblomster och hundkex.... så fin bukett. nästan alla blommor har jag blommat ut på grund av den lilla mängd regn som kommmit !

nu håller jag på och laga mat, har skalat potatis och väntar på att den ska bli klar så ska vi ha burkskinka och gräddfil till det, riktig sommar mat... så mysigt! bara synd att man inte kan sitta ute... så det blir inget jätte långt inlägg i dag, kanske skriver senare. men nu måste jag laga maten och fixa lite ! duka och så !

får se om jag hoppar in och skriver något ikväll !

puss och kram allihopa !

Inga kommentarer: