fredag 13 juni 2008

lördag, nu blir det kalas...

god morgon. jag sitter här och har en lugnoch avslappnande morgon. gick upp tidigt. ingen annan i huset är vaken, vilket är skönt då får jag en stund att äta frukost och ta en kopp kaffe själv innan allihopa hoppar upp.
idag ska vi till Ronny på kalas. barnen älskar ju att vara där ute eftersom de kan leka på logen och bara ha de så himla mysigt..... jag tycker också det är skönt att vara där ute eftersom man inte hör en enda bil utan kan bara sitta och slappna av och njuta av fågelsång och natur.....

jag ska snart gå ner och elda så jag kan hoppa in i duschen. så är det dags att börja väcka petri och barnen. små tjejerna kommer nog ner snart, dom leker på sitt rum nu tror jag... bara tar det lugnt dom också på morgonen....
idag har jag mätt mig och et va några cm som hade försvunnit i alla fall. inte många på två veckor. men det kan man ju inte begära... jag är så nöjd över de resultat jag hittills nått. helt underbart... och jag mår så underbart bra...

igår kom regnet hit. regnade ganska mycket på kvällen och på natten luktade det så där sommar regnigt när jag släppte vovvarna sista gången innan jag gick och la mig halv ett... så det blev inte så många timmars sömn i natt. somnade väl ett och vaknade kvart i sju.. med lite skallebang, men det är ju inte konstigt när man slarvar med sömnen !

jag hoppas att vi kan sitta ute hos ronny och fika. regnet kan ju hålla sig borta fram till kvällen... det vore skönt. nu ska jag ner och elda... men ha en fin dag allihopa... så skriver jag snart igen !

pussar och kramar från mig !

Inga kommentarer: