fredag 18 juli 2008

barnen är hemma !




go kväll allihopa!

nu är alla barnen hemma och vi har ätit kvällsmt precis... varm macka, så smarrigt ! felicia hämtade jag vid elva och vi åkte och handlade på willys i söderköping och så passa vi på och kolla på jysk och priskrossen. vi köpte väl inte direkt något, en borste var till ellen och felicia eftersom deras gamla hade gått sönder..... och så handlade jag lite städ grejjer annars inget. va väl inte riktigt på choping humör ! för dum snål...

michelle och ellen skulle komma vid sex men kom vid sju men det gjorde ju inget, vi åkte och jagade glassbilen och köpte ispinna
r direkt. smaskigt tyckte barnen, och jag tyckte dom va skapliga, är ju ingen godisgris längre, men en isglass kan va smaksigt !

petri är i väg en sväng med sin kompis hasse till stockholm och kommer väl hem vid tio antar jag ! känns skönt att alla är hemma tillsammans den kommande veckan !
michelle och jag har suttit och pratat bebis och
språkresor och pengar en bra stund nu och ibland är det ganska skönt att bara sitta och prata med henne! hon är ju ingen typisk 15 åring !
hon vill åka till england på språkresa. men det kostar massor. det är så synd !

min mage lever sitt liv och rörelserna blir tydligare och tydligare för var dag som går. så härligt ! idag fick jag en skärande känsla längst ner i magen som dom påstår är ligament smärtor så jag hoppas ju att det är det ! jag vill absolut inte att det ska hända något. men blir så rädd... men det gick över snabbt ! skar till som en kniv tre fyra gånger !
läskigt är det... graviditet är smått hemskt för att man är så orolig för man vet ju inte alls vad som händer där inne. men å andra sidan så är det helt underbart också... förväntningarna och lyckan och den mysiga magen som sparkar och knölar runt... så häftigt och man är ska vara lyckligt lottad om man får vara med om det.. det är ju inte alla som får det !


nu är jag i alla fall inne i vecka 17. känns skönt., så snart är det dags för ultra ljud. det ska bli skoj ! hoppas att allt ser bra ut !
här kommer bilder på lilla magen i vecka 17.
ha en bra kväll allihopa!!!

Inga kommentarer: