söndag 24 maj 2009

dop och brölopp

ja. dagen igår va näst intill perfekt.
det va bara små detaljer som inte va perfe
kt.

så vi började morgonen med att göra klart allt vi inte hunnit innn.
och klockan elva va allt klart och kim och tommy hade kommit.
Leo hade varit vaken lagom länge och vädret såg ut att hålla.
så vi packade in oss i bilen och åkte till kyrkanförväntansfulla allihopa.
och jag va hiskligt nervös och det va det första prästen frågade
när han såg mig innan vigseln.
så det syntes nog ordentligt att jag va nervös.
så gick vi in på kyrkbacken och valde plats f
ör vigseln.
och eftersom det bara skulle vara Petri och jag och barnen på själva vigseln
så va det bara att sätta igång.


och ju mer prästen pratade och vi svarade JA på vår fråga ju mindre nervös blev jag.allt föll på plats så att säga.
sen läste vi löftena till varandra.
så mysigt. och jag kunde titta petri i ögonen hela tiden utan att gråta.
vilket jag hade väntat mig skulle hända
.
sen va vi MAN och HUSTRU:
så nu är jag Fru Nurmi.
och nu så här i efterhand skulle jag kunna gifta mig tio gånger till med min älskling för det va så mysigt och perfekt.
nu är vi alltså gifta. och jag har aldrig varit lyckligare !!
älskar min familj...
så nu är det bara att njuta livet ut med varandra !

efter vigseln fick vi en halv timmas paus.
så vi samlade oss och väntade på gästerna och så
klockan ett skulle dopet bli.
så alla började droppa in.
först kom min bror jim med familj,

sen min syster Sofia med familj.
och sen rullade det på.
och sist kom carita med familj och felicias pa
ppa hasse.
när alla satt sig ner så började vi dop ceremonin.

dopet va också näst intill perfekt.
på bilden här ovan är det prästen längst till höger
sen Ellen och Felicia och jag och Petri med Leo i famnen
och så Michelle och så min syster Sofia som också är en av Leos gudmödrar.
Carita petris syster är den andra gudmodern.


efter dopet bar det av hem till oss och vi hade tänkt att sitta ute i trädgården och ha fika. men vädergudarna hade andra planer så det blev trångt och härligt vårt vardags rum och kök.
alla barnen i köket med glass fest och alla vuxna i tv rummet med kaffe och tårta och paketupptagning.
lilla Leo fick mycket fina paket. och ko
rt.
så nu är vår lilla gosse döpt.
hans namn
är

LEO VINCENT JUHANI NURMI.
om ni bara anar hur lycklig jag är just nu...
de senaste två åren har varit händelse rika i mitt liv.
första gången jag kände total lycka va när felicia föddes.
sen när jag träffade min älskling och blev kär och fick så mycket kärlek tillbaka.
och sen när jag fick min operation.
och sen kom lilla Leo in i magen och ut ur magen...
sen nu är vi gifta och delar varje lycklig dag med varandra och våra barn.
och vi har så många fina vänner och släktingar att dela det med.

jag njuter så himla mycket !

tack alla ni som gjorde vår dag så speciell....
och tack till alla som gör våra liv så fulla av lycka !

kram ....





2 kommentarer:

Jeanette1981 sa...

Grattis vad kul :-)

När jag och Micke gifte oss höll jag på å svimma var så himla nervös. Vi hade dom för ett par veckor sen vid med :-) Mysigt när man kan samla alla å träffas så där

Anonym sa...

Oh vad fina ni var allihopa. Fia hade bara glömt att sätta på sig klänning det hade hon lovat mig (haha). Såg ut som ni hade en riktigt fin dag. Kram Hanna.