torsdag 28 maj 2009

min snuva !

jaaa. jag är sååå förkyld.
näsan rinner och ögonen rinner.
men det är ändå bättre än igår så man får vara tacksam för det !
så jag hoppas att jag är helt frisk på söndag då Ellen ska ha kalas.
hon fyller i morgon men barn kalaset är på söndag.
det är bättre att ha det då, för då har fler tid att komma.
idag har jag köpt den sista presenten och tårtmaterial.
sen när Ellen har fyllt så är högtiderna slut för i år i familjen.
så kan man ta det lugnt ändå fram till januari.
om man bortser från jul, midsommar och nyår.
men i övrigt !

idag vaknade jag på morgonen med världens skallebang.
snuvan sitter i hjärnan tror jag !
och Leo har varit lite orolig under natten så jag har sovit ganska dåligt också.
han va inte ledsen, men orolig och lite till och ifrån va han små vaken.
så jag kunde nog inte slappna av helt.
nu sover han i sin säng för denna natten. ska flytta över honom till vår säng senare.det är skönt att ha honom nära om han vill amma under natten.
plus att det är skönt att höra honom snusa och snarka under natten...
då vet man att han är trygg...
hönsmamma som jag är ! *ler*
tjejerna sover också nu ! efter en lång dag på skolresa så är dom dunder trötta.
dom har varit på östergötland runt.
jätte skoj.
jag kommer försöka lägga in lite bilder från felicias mobil sen någon dag.
dom fick köpa godis från cloetta och titta på runstenen och varit på vadstena kloster och fenomenmagasinet.
så dom har haft många upplevelser på en dag ! och dom hade ju tur med vädret också.det regnade lite på morgonen, men sen hade dom uppehåll hela dagen.
och det har ju inte varit hemsk varmt heller så det va ju skönt för dom !
i morgon är det vanlig skol dag och det tror jag dom är glada för.
Ellen fyller ju år. så vi kommer väl fira henne lite !
på lördag har Felicia dop dag, och på söndag är det morsdag. så det blir väl kombinerat morsdags fika när vi firar Ellen !
jag ska bjuda in min syster med familj och min mamma i morgon och säga hur dags dom kan komma. det blir skoj ! hoppas att det är bra väder så vi kan vara ute och fika.det skulle vara trevligt !

i morgon ska jag slå in paket !

idag hade vågen tickat lite mer neråt. så med lite tur i morogn så är jag under 85. hi hi! då skulle jag bli jätte glad.
jag kan ju inte träna just nu när jag är sjuk så det blir ju lite fel !
men men, det är bättre att vila när man är sjuk och sätta fart efteråt.
det blir ju att städa i helgen också.
så de ger ju sin motion et med. fy va trist!
och så måste jag försöka klippa gräset också. det växer som bara den !


nu ska jag inte skriva mer...
kram !

natti natti !



Inga kommentarer: