onsdag 26 augusti 2009

när ska jag bli nöjd?

jaa. det undrar jag faktiskt !
jag väger mellan 82 och 83 nu... pendlar lite från dag till dag.
jag har ett midiemått på 82 cm och det är ju ganska bra med tanke på att en hälsosam kvinna ska ligga under 80. så jag är ju på rätt väg.
jag har minskat 56 kilo i vikt. och 20 kilo sen jag födde Leo.
så jag har ju presterat en hel del om man tänker att det blir två år sen operation den 19 september...
och alla säger att jag varit duktig och allt.
men när blir jag själv nöjd?
när kan jag slappna av och säga att jag gillar min kropp.
jag vill ju ha en bukplastik och jag tror att jag kommer tycka mycket bättre om min kropp om jag får den.
men vem säger att jag får den och vem säger att jag inte måste vänta med den tills jag fått alla barn jag vill ha.
och när kan man då ta beslutet att man inte vill ha fler...
jag älskar ju mina ungar.. mina troll.
och jag kan inte tänka mig ett liv utan att hoppas på en eller två till.
jag vill ha fler och petri också.

men samtidigt så vill jag inte må så dligt över min kropp som jag mår nu ?
jag vill kunna titta mig i spegeln och säga... vilken fin kropp jag har !
och jag vill kunna titta på vågen och den visar att jag inte lider av fetma längre.
men än så länge kan jag inte det !
nu ska jag på återbesök på sjukhuset och jag nästan skäms över att jag väger över 80 kilo.
så nu tänkte jag att jag ska skärpa mig med träning och med modifasten de kommande två veckorna för att kunna gå ner under 80 tills dess.
jag skulle bli så lycklig då....

jag antar att många tycker att min tankebana är fel.
och att jag borde vara tacksam för det jag hittills har presterat och det är jag... men ändå inte !
och det är inget jag vill tänka. men jag gör det ändå.
jag önskar att jag kunde känna mig nöjd nu !
jag skulle vilja rasa tre fyra kilo lite snabbt så skulle det i alla fall kännas lite lättare !


nu ska jag gå och sova och sluta grubbla.
jag har varit vaken sen tre i morse. eftersom Leo valde att hoppa upp före tuppen !
så jag tror jag måste sova för att orka med dagen i morgon !
jag och Leo ska till söderköping i morgon och besöka min syster och väga och mäta på bvc.

skriver snart igen !

puss och kram !


Inga kommentarer: