söndag 20 december 2009

vinter !!!

åh det är så vackert ute !
vitt överallt, vilket innebär att man får julkänsla !
det är lite över 60 cm snö här.
och idag har det snöat till och från.
det är så mysigt när man håller på och fixar med julgrejjer inne.
idag har jag gjort choklad kola. hoppas att dom blir bra,
jag ska slå in dom i morgon och då även smaka....
och just nu gör petri kalkon i ugnen eftersom vi tänkte ha det
också på julbordet i år.
i övrigt så blir det små plock i morgon. städa så mycket som möjligt
och ta ner granen och fixa med den !
på tisdag blir det att besikta bilen och förmodligen åka till stan eller
sörping och handla ! mycket som ska fixas innan jul !

på onsdag blir det väl att fixa med all maten !
koka steka grilla.... ja allt...
och slå in de sista klapparna om det är några !
senska jag försöka hinna med att bara umgås med mina barn också !
vara ute lite snön och mysa runt...

jag verkligen hoppas att det blir en härlig jul !
med massa mys och att alla i min släkt håller sams !

idag när felicia kom hem va hon lite ledsen för hon saknade morfar.
det där kommer ibland, och jag brukar säga till henne att även om han är död så finns han !
och att om vi tänker på honom och minns honom så finns han med oss och vi träffar honom.
på ett annat sätt visserligen...
men han är ju i alla fall inte glömd !
och det är väl det som är bra !
att även om man inte träffat människan på sex sju år så finns han fortfarande kvar !
så vill jag att det ska vara för mig med !


nej nu mina vänner ska jag sova så jag är redo för denna hektiska vecka..


kram på er...



Inga kommentarer: