måndag 5 april 2010

så va påsken över !

så där ja... i morgon är påsken helt över.
idag är det annandag påsk tror jag !
röd dag är det i alla fall..påskafton va vi i falerum petri skulle hämta en batteribooster
och då passade vi på att titta på skor på klädhuset också !petri köpte ett par goretex för halva priset och jag köpte ett par stövletter för två hundra som hade kostat femhundra !
så de va ju lite skoj att kunna fynda.
efter det så åt vi lite middag tillsammans med ronny och mamma...och leo passade på att charma dom för hela slanten.
mamma och jag och leo avslutade dagen med en promenad med vovvarna.eller det blev två promenader med vovvarna. för vi kan inte ta bägge samtidigt plus vagnen och lilleman som vill gå själv!fidelli tycker inte så mycket om svea!
söndagen, igår alltså spenderade vi hemma.
jag tog städningen på morgonen så att det blev avklarat.
petri fixade i ordning lite på gräsmattan medans leo och jag lekte och gick på uppteckningsfärd ute. mysigt och skönt i solen !
leo testade och lärde sig gå upp och ner i sina ute möbler.
han tyckte dom va jätte bra. lagom stora.

1 kommentar:

Viola Vamp sa...

Ha ha, vilken cool mössa med "öron" på. Borde finnas i vuxenstorlekar, tycker jag! ;)