torsdag 6 maj 2010

hej på er !
här sitter jag och äter nudlar och väntar på att Leo ska vakna.
då blir det att ta en tripp till arbetsförmedlingen !
för idag är min första dag som arbetslös.... tjohoo.... det känns ju mindre skoj !
så nu ska jag söka massa jobb under två månaders tid för att sen vara mammaledig igen !
lite galet men så är det !
kanske borde spana efter någon sommarkurs man kunde fördriva tiden med.
eller om arbetsförmedlingen kunde tillhanda hålla en praktik plats på något vettigt ställe där jag kan vara så jag blir tillexempel konditor.
eller alltså får lite erfarenhet av det innan bebisen kommer.

graviditeten fortskrider som den ska tror jag. nästa tid jag har till barnmorskan är den 25 maj.
då ska vi få höra hjärtljudet för första gången !
så underbart.
då blir det även lite provtagning och jag kommer nog få mitt havandeskapsintyg.
så då kan jag börja planera min föräldraledighet.
bebisen hade en lugn dag i magen i förrgår och jag blev nervös. men idag har den hoppat som bara den och visat att den är en rörlig sak... härligt !
det är så roligt när leo ligger på min mage eller vid min mage så sparkar bebisen massor... dom kommer nog bli som tvillingar....

tjejerna har ute dag med skolan idag så dom skulle ha matsäck med sig.
och vädret är ju skapligt så jag hoppas att deras dag blir toppen.
det börjar bli dags att inhandla ellens presenter och vi vet ungefär hur vi ska lägga upp det.
vi tänkte ta en bowlingturnering eftersom felicia inte heller hade något kalas så får dom ta med sig två vänner och så vi och michelle och pojkvännen så åker vi och bowlar.
så det blir en hel dag och avslutar det med god mat och tårta hemma.
ochså lite paket ! ellen är ju hos lena på sin födelsedag men vi får fira helgen innan !

nej. nu ska jag fortsätta kolla runt på nätet och sen vaknar nog lilleman snart !
jag skaförsöka ta lite kort på magen och lite annat under dagen så det kommer ut lite bilder här på bloggen !
det är alltid skoj !

ha en toppen dag !

puss på er !

Inga kommentarer: