fredag 11 juni 2010

nu är det lördag !

en stormig lördag måste jag säga !
det blåser orkan vindar och solen skiner.
men regnet finns bakom solen så man vet aldrig !
men så länge man är inne kan man njuta av solen !

just nu dricker jag mitt morgon kaffe.
Leo leker på golvet.
Petri är i källaren och pular med något.
senare ska vi åka och hämta en ny panna.
petri ska köpa den av en arbetskamrat eftersom
den gamla inte värmde oss så bra i vintras.
så det blir en liten investering inför vintern.

vi skulle behöva köpa en till ackumulatortank också
men det har vi inte pengar till nu så det får vänta ett tag.
det finns ju en hel del man skulle behöva köpa men som man
inte kan köpa.
vi får se om vi kan sälja en massa saker på tradera så vi får ihop pengar till det vi vill ha !
bland annat en syskonvagn.
jag hade ju lagt undan lite till det men det går till pannan nu.
i natt tog en massa aktioner slut.
så vi sålde bra denna gången.
inte fullt så mycket som jag velat men nästan !
och idag tar ett par stycken till slut så jag hoppas att
det blir i alla fall ett par hundra till.
för i morgon slutar några till så blir det ett par hundra till så blir jag glad.
sen är det dags att lägga ut en massa nya annonser medans man orkar med det !
ikväll får vi väl försöka slå in alla paket så vi kan skicka vinnarmail till alla.
mycket jobb. men men fattig man gör så gott han kan !


magen mår bra. den växer och det sparkar och hoppar där inne.
så himla mysigt !
fast bebisen verkar ibland vara en natt bebis.
till skillnad från Leo som alltid sovit på bra tider!
jag hoppas att det ändrar sig tills den lila kommer ut så jag inte måste vara vaken på nätterna ! för det är ju inget jag gillar !
Leo har sovit toppen bra i natt men han vaknade tidigt så det är snart dags att sova lite middag !

jag ska sminka mig nu och sen göra mig redo för att åka mot sörping.
får se hur dags det blir...
nu har vikten lugnat ner sig. jag har inte gått upp alls den sista veckan !
det känns skönt ! men det kommer väl att ändras det med ! suck !

ha en toppen lördag !

kram på er alla !


Inga kommentarer: