söndag 4 juli 2010

båten är äntligen i sjön !




japp nu ligger den där en ska!
i yxningen. och det känns så skönt att den äntligen kom i!
då är min man nöjd.så igår fixade jimmy och petri inställningar på motorn och provkörde och fixade förtöjningar och allt på kvällen.
sen idag drog vi iväg vid elva ut.
petri och jag, felicia, ellen och leo!en toppen dag blev det !
varmt men så mysigt med matsäck och underbart väder.
och glada barn !och en glad man !
klockan fyra va vi hemma igen och då kom det en kille och kollade på en båtmotor som petri har på annons. så den blev såld. sen kom jimmy och då drog dom iväg på en fisketur till.
så petri skulle fixa till ett litet hål som fanns i skrovet på båten. och även passa på att kvällsfiska lite.
det blir ju inte så mycke fiskande när hela familjen är med.
lite blev det ju i alla fall under dagen men det är klartatt han vill ut med båten när han har möjlighet till det.sen jobbar han ju hela veckan.lika bra att passa på !förmodligen så blir det väl en eller två turer i helgen också.
men man vet ju aldrig hur vädret blir !
som det ser ut just nu så ska de va värme hela långa veckan.
jag brände mig idag så jag ska inte va i solen på ett par dagar känner jag ! och ellen har ont i öronen så hon ska hålla huvudet oavnför vattenytan ett par dagar ! tror hon fått vatten bakom trumhinnorna. så vi får se om man måste åka till doktorn eller om det finns någon behandling vi kan göra hemma !
inget kul med öroninflammation på sommaren....
ikväll va dom trötta tjejerna. och även Leo. han somnade strax efter halv åtta dom kämpade till kvart i tio då fick dom krypa ner.
men dom hade säkert somnat redan vid nio om jag tvingat dom i säng " men det är ju sommarlov.

leo sov två gånger under vår båt tripp och trots de va han så trött.
och den ena gången sov han som en liten groda på mitt bröst !
så mysigt !
nu sitter jag här alldeles ensam i lugn och ro och uppdaterar bloggen och dricker kaffe !
petri kommer nog snart för nu börjar det bli mörkt och han ska ju upp tidigt i morgon.
jag behöver hans hjälp med att smörja min solsvedade rygg... så hanmåste komma snart ! aj aj aj ! den gör så ont.

jag tror jag är den lyckligaste människan på jorden !
har en underbar man som ger mig komplimanger och kärlek.
jag har underbara döttrar som är lite små knasiga på sitt sätt allihopa. och en underbar son som ger mig otroligt mycket kärlek och mysiga stunder !
häromdagen sa petri att anledningen till att han inte saknar sina vänner så mycket är att han har mig som är hans absolut bästa vän. bara en sån komplimang ! *ler*
sen igår satt han och tittade på mig och så sa han att jag va söt. med sitt underbara leende ! han är en otroligt underbar man !

en annan sak som han gjorde i helgen va så här.
kim va här med sin pojkvän kim och dom stod och pussades ute och då sa jimmy är det så där att vara nykär det minns man ju knappt eller hur petri det minns man ju inte. och då sa petri jo så är det för mig varje dag ! fick tårar i ögonen när han berättade det !
*kärlek*


man ska njuta och vara lycklig....
härlig känsla !

nej. nu ska jag inte skriva mer.
det får bli mer en annan dag !

puss och kram på er !

bye bye !




Inga kommentarer: