onsdag 7 juli 2010

båt tur igen !

ja vi la i båten i lördags.
men då hann vi inte ta någon sväng.
petri bara provkörde den.
men sen va vi ute heldag i söndags och eftermiddag/kväll måndag och tisdag och idag va vi ute från fyra till åtta.
så vi har verkligen använt båten denna vecka.
i morgon ska jimmy låna den och åka ut och fiska med sin dotter !
så de blir skönt med en dags upphåll.
jag blir så vågig i huvudet när jag åkt mycket båt.
känns som man är på sjön hela tiden !
i söndags fick vi ingen fisk.
men måndagen fick vi två aborrar en fick jag och en fick petri.och så fick petri en gäddbebis som fick simma på tillväxt.
sen tisdagen fick jag en abborre och kim fick en.
och nu idag fick jag upp en gäddbebis men den fick simma vidare på nya äventyr !så vi fick inte någon matnyttig fisk idag. och vi äter dom inte heller så det är lika bra att vi inte fick någon..

men det är ju skönt att bara vara . familjen samlad och bara ta de lugnt och njuta av lugnet på sjön och av tystnaden som faktiskt finns titt som tätt.
och njuta av det vackra vädret ! toppen väder har det ju varit alla dagar. igår va det mulet men det behöver man ju också ibland. så länge det inte regnar så är det lugnt !

i morse damsög jag och städade här hemma och tvättade en massa.
och så började jag klippa gräset men bensinen tog slut så jag får fortsätta i morgon. det är skönt att dela upp det också eftersom min ork inte är så stor just nu !får sån värk i ryggen om jag anstränger mig för mycket.
plus en hel del sammandragningar !
som faktiskt blir mer och mer onda.
så man måste väl ta de lite lugnt också.
på fredag går jag in i vecka 32. så då är det ca 6 veckor kvar innan bebisen kommer om vi gör planerat snitt. vilket det förmodligen kommer att bli. då gör dom ju det i vecka 38. 7-10 dagar innan beräknat datum.
jag är sååå nyfiken.
men vi har inte kommit på något bra namn varken till flicka eller pojke än så vi behöver nog ett par veckor till innan vi vet vad den lilla ska heta !
svårt med namn denna gången !


nej. nu ska jag gå ner och elda så tjejerna kan duscha.
dom behöver nog det efter allt badande .
och petri kanske också behöver det efter fiskandet idag !
jag också !
så det blir för hela familjen så vida jag inte tar min dusch på morgonen med Leo. för han sover redan så han kan inte duscha ikväll !


sov så gott allisammans !

puss och kram !

Inga kommentarer: