måndag 12 juli 2010

helgen har passerat !








ja sist jag skrev va i onsdags förra veckan. och jag tyckte det va ganska nyligen. men så va det inte. så nu kommer en liten uppdatering.
hela förra veckan bestod i princip av båtresor.
förutom i torsdags då vi tog med barnen till busfabriken på en mysdag .
först va vi på myrorna så dom fick handla lite för en slant. det är alltid skoj att gå runt där. och man kan alltid fynda något. och det gjorde vi ju även denna gången !
det blev bland annat en däckring till båten som man kan flyta i bakom båten och ha skoj med. och de va under halva priset mot va de billigaste kostar i vanlig butik.
och barnen hittade lite kläder att inhandla.sen vidare till busfabriken och busa.
Leo verkligen sög in allt skoj som fanns och klättrade och åkte ruschkana och kastade bollar och cykla. och tjejerna som har varit där förut for runt på allt dom kan göra. och så tog vi välbehövlig glass och dryck paus med kaffe ...
en toppen dag för barnen skull....och mamma och pappa hade tok roligt också måste jag säga.... kanske såg det lite roligt ut när en höggravid kvinna klättrar omkring i barnklätterställningarna men det bjuder jag på !tur att dom hade ac på det där stället annars hade det aldrig gått. men det va riktigt behagligt där inne. och knappt inget folk.
tre timmar ganska exakt blev det !en liten minisemestersnygg mamma mitt i bebisarnas bollhav....

.
alla mina godingar åker häst och vagn. en av leos favorit saker där inne. den spelade musik och lät som hästar !



Leo cyklar !



pappa leker med bollar. tjejerna passade på att skjuta lite extra på honom. och han kastade bollar i mammas huvud.... tur att dom är mjuka !



felicia en aning utmattad... men de blev mer åka efter ....


så på torsdags kvällen va alla trötta och glada.
fredagen sen skjutsade vi barnen till deras andra föräldrar.
felicia skulle sova hos sin mormor eftersom hasse va i fjällen en sväng. men han kom hem fredag natten så hon åkte till honom på lördagen.
fredagen spenderade vi med att gå lite i affärer och sen åkte vi hem för att äta och fixa till oss och sen blev det en sväng till karnevalen.
kim och kim kom och sov hos oss för dom skulle festa lite på karnevalen.
vi gick ett varv på karnevalens och sen stannade vi till hos jimmy och ninna och tog en kaffe. dom festade också. så vi stannade inte så länge. sen hem och sova.
lördagen åkte vi ner på karnevalen för att se sambatåget och de va nog de enda vi gjorde för det va så varmt. det gick inte att va där.
så vi åkte hem och åt pizza och mös i trädgården i stället. åskan mullrade på avstånd men det smällde aldrig till ordentligt !
på kvällen åkte vi ut till yxningen och tittade till båten och tankade den. där mötte vi upp mamma och leo fick bada en stund. det va skönt och mysigt !
söndagen blev Leo och jag ensamma....
petri va en hel dag på sjön. fick med sig en del fisk hem. och brände sina armar i solen. men va nöjd över att ha fått fiska ensam en hel dag !
sen på kvällen kom kim och kim och fikade lite.... en lugn kväll... vi la oss tidigt!
idag jobbar petri och tjejerna kommer hem under kvällen.
så leo och jag har bara lullat runt hela dagen.
vi har tagit in ved , duschat, lekt med vatten i köket "diskat" och tvättat och hängt två maskiner. plockat i ordning och plockat in disk. massa små fix helt enkelt... och gjort pannkakor som vi åt till lunch! så snart är det dags att börja laga mat tills petri kommer hem.
Leo sover gott just nu !


igår kom jag till insikt......
jag har en kille i magen !
jag är helt säker på det !
hi hi ! säker kan man väl inte va men helt plötsligt kändes det bara så .
så jag tänkte att det är nog så !
det enda som är svårt just nu är att komma på namn.
oavsett om jag har rätti att det är en pojke eller om det är en flicka !
beisen behöver ett namn den kan ju inte heta bubblan!


nej... nu ska jag inte skriva mer...
men skriver nog snart igen !

puss och kram i värmen !




1 kommentar:

Camilla Manolis sa...

Jag gissar också på att det är en pojke! Kram, Camilla.....