onsdag 14 juli 2010

svårt!

det är svårt det där med uppfostran.
är man för sträng eller för slapp.?
ska man göra si eller så ?
hur vet man om man gör rätt eller när man gör rätt?
jag funderar ju rätt ofta över det och det gör säkert alla föräldrar .
och jag har konstant dåligt samvete över något.
har jag sagt si eller så?
sa jag till för hårt eller fattade dom inte budskapet.?
jag måste säga att vara mamma eller pappa är nog den svåraste utamaningen man kan ta sig an i livet.
för hur ska man någonsin veta om allt man gör eller säger är rätt.
eller hur allt påverkar ens barn !
jag hoppas i alla fall att jag gör någorlunda rätt och jag tror att jag gör rätt i att analysera och fundera över vad jag gör bra, mindre bra eller dåligt.
för det gör mig nog till en bättre mamma. det kan ju inte göra mig sämre i alla fall?
eller kan det det ?


idag har det varit full fart hela dagen tror jag !
jag började morgonen med lite småplock.
kom sen på att jag skulle elda och duscha och när jag höll på och elda kom jag på att eftersom barnen va hemma så kunde jag passa på att klippa gräset om dom passade Leo lite på baksidan.
så jag klippte gräset och hoppade sen in i duschen.
idag va det riktigt jobbigt att klippa gräset må jag säga.
men skönt att ta en sval dusch efter !
sen hade jag lovat tjejerna att som tack för att dom passade Leo så skulle jag skjutsa dom till yxningen så dom kunde bada !
så det gjorde jag !
och när vi kom hem därifrån tog jag damsugaren och fixade det.
sen va det dags att hämta tjejerna. och söva Leo och när leo sov passade jag med på att sova en liten stund.
mycket skönt må jag säga. när jag sovit ca 45 minuter vaknade Leo och det va dags att laga mat !
sen kom petri och vi hade bestämt en båttur så det blev det !
men det blev ingen fisk denna gången !
men detva svalt och skönt !
nu sover leo för natten och jag tar min kvällsmacka.
jag är trött och tankspridd så det börjar bli dags för mig med att sova.
i morgon är ju en ny dag och förhoppningsvis känner jag mig inte lika trött i morgon som jag gjort idag.
magen har det varit full fart i idag. mysigt med en massa buffar , sparkar och rörelser, men även en del sammandragningar och förverkar ! och dom är ju mindre sköna.
men det hör ju trots allt till !


nu ska jag slänga mig i soffan !
sov gott med er allisammans !

kram !


Inga kommentarer: