torsdag 15 juli 2010

ont!

ja. det började igår förmiddag. med en massa små sammandragningar.
fortsatte till och från under dagen och började förflytta sig till ryggen under eftermiddagen för att mot kvällen göra förbaskat ont i ryggen och ljumskarna.
och stråla framåt och bakåt och överallt.
svårt att sätta fingret på det lixom !
natten, efter ett par panodil va någorlunda, har lyckats sova lite i alla fall.
men har fortfarande ont idag.
ska se om det blir bättre av en varm dusch sen ! men detta är inget skönt kan jag säga !
och om jag läst mig till rätt så kan det antingen vara verkarbetet som kommer igång malande och då kan det dröjja innan de riktiga värkarna kommer igång. men man skulle då veta att förlossningen va nära vilket den ju inte ska vara enligt beräknat datum.
och om det inte är värkar så beror det på foglossningar vilket jag tycker borde komma med smygande inte akut bara så där på en dag !
men vad vet jag !?
jag får hoppas att det lättar under dagen.
idag va de tydligen ingen telefon tid hos barnmorskorna i söderköping heller så vad gör man då ?
det blir väl norrköping i så fall och jag vet inte om jag har lust att ringadom, jag vill ju lixom inte låta gnällig. dessutom ska jag till min barnmorska på måndag så jag borde kunna uthärda tills dess egentligen... eller jag hoppas på det i alla fall !
svårt att avgöra när man ska ringa och inte !
men jag hoppas ju att det inte är något konstigt utan bara vanliga förvrkar med inslag av foglossningar eller så ! hoppas min teori är rätt..
jag vill ju ha bebisen nu men den har ett par veckor kvar att växa och mogna innan den ska titta ut så jag hoppas den väntar !


igår blev det en spontan resa till min syster i sörping.
vi fikade och barnen badade i poolen och mysade och Leo va överallt och ingenstan för att hinna se allt som fanns att titta på !
så när vi åkte hem va han helt slut och somnade i bilen !
men det vamycket trevligt och det va ett tag sen vi träffades så det va skoj !


idag är det fredag men jag vet inte än så länge inte va denna dagen ska föra med sig !
alla i familjen är hemma och kim och kim pratade om att komma ner.
vi har pratat om ifall vi skulle åka ut med båten men jag vet inte om min mage/rygg skulle gilla det guppandet eller om det skulle vara igång triggande ännu mer !
vi får se..... barnen vill ju ut och testa den nya leksaken i alla fall.
men det kanske blir petri och barnen som får åka !
hade tänkt hälsa på mamma idag, men vi får se hur orken blir.


nu ska jag dricka klart mitt kaffe och sen ska jag elda så jag kan få min verk att gå över !
skriver mer snart igen.....

kram och ha en toppen dag !


Inga kommentarer: