tisdag 13 juli 2010

är det sant ?

det känns som om det kommer vara en sval dag idag !
kan det verkligen vara sant. för ingen skulle bli gladare än jag i så fall..
känner att både huvud och kropp behöver det !
man är ju inte van vid subtropisk värme.

så idag få kroppen vila från värmen.
så då får man väl passa på att få lite smått och gott gjort här hemma.
eller om vi drar iväg någonstans.
för det kan man ju inte heller göra när det är varmt !


totalt nu under graviditeten har jag gått upp ca 15 kilo och jag gillar det inte.
men samtidigt så är det ju inte sååå farligt om man jämnför med att jag gick
upp 32 kilo när jag va gravid med felicia.
och totalt 19 om jag inte minns fel med Leo.
så jag hoppas att det inte blir så mycket mer denna gången !
sen i september /oktober när jag har läkt efter eventuella snittet så ska jag sätta fart och gå ner till 70-75. och det ska gå fort.
jag önskar att man kunde göra sånt på en dag. men jag får väl sätta mars eller någe som mål.
det kankse är lagom. det är ca sju månader och jag ska ner ca 25-30 kilo.
så inget godis och en massa motion.
då är det ca 3 kilo i månaden och 0,8 kilo i veckan. så det borde man väl klara.
det gäller ju bara att planera bra och ha ett mål. jag har ju klarat av att gå ner 60 kilo på 6 månader efter operationen så då får jag väl försöka ta och minska på calorierna och öka motionen. calorie intaget ska ligga på samma som efter operation och jag måste vara strikt i matplaneringen. det har jag inte varit på sista tiden ! så det kommer bli en förändring sen !
men en skön sådan som även är nyttig för de andra i familjen !


planerna för idag är inte så stora. ska nog göra oss i ordning strax och ta ut svealotta.
bädda sängar och plocka i ordning.
men i övrigt så vet jag inte ännu vad denna dagen ska för med sig !
petri jobbar ju till 16 så vi får väl se om det blir en båt tur efter det . men som sagt inget är bestämt.


nu ska jag äta klart min frukost och dricka mitt kaffe!
ha en toppen dag !

kram på er !



Inga kommentarer: