fredag 27 augusti 2010

fredagen gick bra !

nu är det lördag den 28 /8 och vi har bara Leo hemma denna helgen !
dagarna rusar verkligen på.
tjejerna har redan gått sin första vecka i skolan !
och dom verkar tycka att det funkar bra båda två.
lite små grejjer har det väl varit men inget speciellt.
igår åkte dom till sina andra föräldrar. så vi skjutsade dom runt tre igår.
sen åkte vi till partaj, media markt, jula, babyland, willys, lekhuset och city gross.
så det blev en hel del små ärenden och så storhandlade vi på willys.
och Leo va super duktig.
jag som va så orolig för att han skulle tycka det va hemskt jobbigt !
han gillar ju inte butiker alls.
men det gick bra och han hjälpte till och handla ! super duktig.
sen när vi va på lekhuset så fick han leka i lekparken där och då fick han lite rörelse i benen och det gillar han ju så tiden rusade iväg.

så när vi åkte hem va klockan redan åtta. sent blev det !
och när vi väl ätit och packat in alla varor så satte vi oss utmattade i soffan.
då va klockan redan tolv. så jag somnade som vanligt i soffan.


idag skulle jag gärna vilja åka till loppis. men jag vet inte än om Petri vill de !
så snart ska jag väcka honom och ta reda på de !
jag behöver hitta en ny byrå eller skåp. och jag vill hitta en vällingburk.
sen finns det ju alltid saker som hittas utan att man behöver dom ! hi hi !
det skulle också vara mysigt att äta på någon restaurang idag.
fira lite !

igår vann jag 2500 kr på svenskaspels spel sida. bingo.
fasiken va glad jag blev !
vi behöver ju alla pengar extra som vi kan få varje månad.
och förvisso låg vi bra till denna månad men i alla fall.
skönt att kunna unna oss lite extra ! så vi storhandlade ju ordentligt med mat igår så nu ska vi ha skåpen fulla. och det känns så skönt. jag känner mig alltid mer lugn i kroppen när man storhandlat och betalat räkningar.
och allra helst nu när bebisen ska komma när som helst innan nästa lön blir det ju garanterat i alla fall så de känns ju skönt att veta att allt är förberett så gott de går !


idag skiner solen så jag hoppas de blir en toppen dag !

nu ska jag fixa till mig !


kram på er !

Inga kommentarer: