måndag 1 november 2010

igång med träningen igen !

så himla skönt . igår fick jag hem min träningsmaskin igen.
Ninna hade lånat den medans jag va gravid. för då kunde jag ju ändå inte använda den.
men nu kan jag det igen. så nu blir det att sätta fart !
jag har ju kommit igång och gå. så jag går ju i alla fall ett par gånger iveckan.
visserligen är det bara ca 3-4 km den rundan jag går just nu.
men det är ju mer än jag rört på mig på i alla fall sex månader.
så det bord eju ge lite start resultat.
och nu när jag fick hem min maskin så satte jag fart.
orbitreken är så otroligt jobbig så den känner man ju att den tar.
så idag startade jag med tio minuter. har även gått min promenad till affären och hem
med tvillingvagnen. så det ger ju också lite för vagnen är tung och jag går raskt .
så skönt att få komma ut och gå allra helst eftersom jag legat i migrän sen igår. men den försvann under dagen idag ! toppen.
så jag har tvättat och fixat lite idag .


nu har jag en massa små mål som jag ska uppnå under hösten !
lite med vikten men även i måtten. och så har jag som mål att jag ska typ 10 kg mer i muskelmassa och 10 kilo mindre i fett när jag kommer till dietisten i mars !
så det ska jag klara !
jag ska gå ner i alla fall 5 kg innan jul. så det är lite ont om tid. men kanske att jag klarar det !
och när Nikita är 4 månader ska jag ha minskat ett antal cm på olika delar av kroppen som jag ska skriva upp i min bok och när jag gjort det ska jag belöna mig själv !
för jag ska komma ner till samma mått och samma vikt snarast som jag va innan jag blev med Nikita.... det skulle vara så skönt !
jag har nästan tagit bort alla kolhydrater från maten så snart borde det ju märkas i kilona och när jag får rutin på träning och motion så borde de snart synas i cm också



nu ska jag natta barnen !

kram på er alla!

Inga kommentarer: