torsdag 30 december 2010

ja eller nej ?

ja. som ni vet så bloggar jag ju allt mer sällan.
eller det går väl lite upp och ner.
tack vare att tiden inte alltid räcker till !
i morgon är det den sista dagen på år 2010 och detta
året har varit ett av de bästa i mitt liv. hur man än tänker.
med mina barn, Nikita som föddes och med min underbara man.
vi har faktiskt haft ett toppen år.
och med min vikt. så har ju dom senaste tre åren varit de bästa i mitt liv. sen operationen.
det är ganska kul tanke att på tre år så har jag först gått ner 59 kilo för att sen gå upp 19 när jag va gravid med Leo för att sen gå ner dom 19 igen och sen gå upp 21 med Nikita och än så länge så har jag gått ner ca 10 av dom.
så totalt under de här tre åren har jag då gått ner 90 kilo... haha.... men riktigt så är det ju inte man räknar men i alla fall !

nu går jag runt och funderar på om jag vill ha ett barn till eller om jag ska fokusera på vikten och på att få min bukplastik.
hur ska man veta vilket som är rätt beslut ? tänk om man ångrar sig sen och vill ha ett barn till. då kansek man är för gammal. eller så är det för långt i mellan barnen.

så hur ska man göra !

ska jag skriva en sammanfattning på 2010 här på bloggen ?
jag vet inte. det kan ju va en kul grej . men det tar ju en stund också !
år 2010 startade med ett gravtest.
Nikitas gravtest gjorde jag den 29 december förra året.
så på nyår njöt vi av det faktum av att vi skulle ha en liten till.
Leo va ju fortfarande pytteliten ! bara knappt året !
men det blev ju så bra som det skulle bli.
graviditeten va lååång men underbar, nästan hela tiden förutom de sista veckorna som va ganska jobbiga psykiskt !
Leos ett års dag va fantastisk med familjen.
och dagarna gick...... månaderna gick......
och Nikita kom. så september va en härlig månad.
den upplevelsen går inte att jämnföra.
under nio månaders tid gick jag runt och funderade över om jag ville föda vaginalt eller med snitt.
och mitt beslut blev att föda vaginalt.
för barnmorskan garanterade att det inte är störr risk med det än med snitt för min del !
och så gick man där och väntade..... trodd ejag skulle få tidigare för alla sammandragningar och förvärkar.
men så tänkte inte Nikita. den 9 september på bf dagen va jag på tillväxtultra för att kolla om allt va ok och för att boka tid för ett snitt en vecka senare om det inte skulle komma igång av sig själv. men det gjorde det !
dagen efter tog vi en dusch hos grannen eftersom Petri kopplat ur vårt vatten för han bytte panna. och då sa jag till Petri att idag kommer det. vi måste nog ringa in.
och två timmar senare ringde jag in. och åtta timmar senare kom hon till världen !
helt underbart !

detta året har som sagt varit fantastiskt !
jag hoppas nästa år blir ännu underbarare. men jag hoppas dock inte att det börjar med ett positivt gravtest. ha ha ! det vore ju inte så bra !
jag hoppas jag kommer att gå ner tio kilo minst till innan maj.


nu ska jag se på ice age med lilleman och Nikita.
felicia och ellen är ute och leker med kompisar !
petri håller på och kollar pannan i källaren. och svea sover.
dagarna är som de är. men fantastiska i alla fall !

ta vara på varandra !
puss och kram på er !


Inga kommentarer: