tisdag 7 december 2010

styrkan finns inte alltid !

nej styrkan finns inte alltid till att vara en bra mamma.
en bra fru, en bra dotter en bra vän och samtidigt hinna med hushållet och barnen och livet och vänner och familj och skolan och samtidigt försöka hinna med träning och viktnedgång.
det är så mycket man vill hinna och vill göra men det är inte allt man hinner.
det är inte alltid lätt att vara mamma.
inte heller att vara en fru !
men på något sätt så klarar man det alltid med några små svackor i mellan varven !
jag hoppas att jag ger mina barn det dom behöver och att dom kan titta tillbaka på sin barndom och ha kännt sig trygga och älskade !
för det fick jag alltid göra när jag va liten !
men jag saknade en pappa. för jag hade ju inte riktigt någon pappa när jag va liten !
så det är tur att mina barn fått bra pappor.


jag måste lära mig dela upp allt jag vill hinna göra så att tiden räcker till .
jag går i alla fall ner sakta men säkert så kanske når jag mitt mål med tio kilo innan mars.
det blir ca 0,8 kilo i veckan ! och kanske kan jag det !
jag ska försöka få en tid till dietisten i mitten av mars och då ska min fettmassa ha minskat från 37 kilo till mest 30 och min muskelmassa ska ha ökat från 56 kilo till 65 kilo. för muskler vill jag ha det vill jag inte tappa. och det borde jag ju inte göra heller !



nu ska jag fixa med allt. vi ska äta maten som jag precis lagat, sen hämta felicia på badet och lämna ett paket till birsa och sen tvätta ett par maskiner tvätt bland annat lucia nattlinnet som felicia ska ha på torsdag.
och så är det dags att lägga barn, bada nikita och träna. kolla läxor med barnen. och fixa med kvällsmat.... sen är man totalt slut och kolappsar trött runt 23 tiden !


ha en bra kväll allihopa !

kram !

Inga kommentarer: