måndag 13 december 2010

vad blir det nästa år ?

ja förra året va det svininfluensa man skulle oroa sig för hela tiden !
alla skulle vaccineras och hit och dit och upp och ner.
i år är det terrorister man ska oroa sig för....
att stora offentliga platser ska sprängas i luften.
och flertalet oskyldiga skadas eller i värsta fall dö.
att små barn ska komma till skada . det är ju sjukt. hur kan detta hända i sverige.
är det inte vårt land längre undrar jag ?
vi ska ju inte behöva vara rädda i vårt land. men tydligen ska väl det bli en del av vardagen då !
och kanske är det så att för att slippa terrordåd och annat så måste sverigen driva en liknande invadrar politik som finland.
eller så får vi flytta dit.....


jag undrar i alla fall vart vi är på väg.
vad ska komma härnäst?
ska man våga släppa sin barn ur sikte?
ska man våga vistas i stora folksamlingar?
eller ska man undvika det för att slippa få någon obehaglig smitta eller bli sprängd.
jag bara undrar varför en del anser sig ha rätten att ta en annan människas liv ?
den rätten har ingen. oavsett....
inte ens någon "gud" eller liknande.
alla människor har rätt att leva trots att vissa grova brottslingar inte har den rätten på grund av att dom tagit den rätten från någon annan.
det är en annan sak... men vad har ett oskyldigt barn gjort?

nej världen är sjuk och jag önskar det fanns ett altenativ...
någon annan planet man kunde dra till..


kärlek är vad folk borde lägga ner sin energi på.
inte på vilken tro man har eller borde ha. låt alla tycka och tänka fritt
och älska varandra i stället för att bråka.
jag blir så trött....
vad ska komma?


hur ska nästa år se ut ?


jag hoppas 2011 blir mer av ett kärlekens år....


kram på er alla mina nära och kära !



Inga kommentarer: