onsdag 15 december 2010

vilken dag !

väldig innehållsrik dag !
det va lugnt fram till typ två hugget..
då ringde telefonen i ett och barnen kom hem
och maten skulle lagas och sen vid fyra skulle vi äta,
nattlinnet strykas till lucia och så fixa i ordning.
då ringer petri och har fått stopp på moppen så att jag fick ta
tonis bil och åka och hämta honom tack vare att toni hade min bil för att hämta en ny tv. och jag har inte kört med manuell växellåda på en evighet. men det gick ju bra ! takterna satt i.
sen hem, skjutsa tjejerna som blev ca tio minuter försenade.
sen hem igen och petri skulle duscha. barnen bli påklädda och sen upp till skolan för att se lucia tåget och gå på basaren !
väl där så kom vi i tid och barnen va jätte duktiga.
och jagvann en prydnads snögubbe. leo vann en studsboll och så fick han en chokladtomte. och felicia och ellen vann också lite smått och gott.
alla va nöjda och glada.

efter va vi till affären och köpte mjölk och en chokladkaka till mig och petri.
men jag kan inte äta godis.
jag dumpar direkt. och det är inte skoj ! kanon bra förvisso. jag kommer ju inte gå upp i vikt nu i alla fall.
tyvärr så har jag ju ingen matlust heller så det blir ju att matintaget också blir lidande!
men det blir nog bra vart efter !


nu sitter jag här. alla barn sover och jag ska ha vilodag enligt träningsprogrammet men jag funderar över att ta ett pass i alla fall.
det känns så skönt efteråt.
jag ska fundera ett tag till på det !


god natt på er !
kram kram !

1 kommentar:

Anonym sa...

Kassandra har ordet. SÅRBARHET. Det är INTE självmordsbombare som är värsta hotet. När islamterrorismen lär sig kriga intelligent och förstår hur mycket skada fienden Samhället kan åsamkas med ytterst liten kostnad och förlust står vi alla vid avgrundens rand. Kom sen inte och säg att ni inte hade en aaaaaning, för ni visste alla mycket väl, men snålheten bedrog visheten. Och det är miljardärerna som drabbas värst. Så där, nu är ni alla varnade.

Det är billigt att sitta vid tangentbordet och vara hurtfrisk. Islamismen har förklarat krig mot oss, och krig är krig, där hälften lider nederlag. Inför en övermäktig fiende är man så illa tvungen att vika sig, hur motbjudande detta än är.

Sverige måste lämna Afghanistan, förkasta alla planer på natomedlemskap och rusta upp försvaret, framför allt civilförsvaret, och ge upp motståndet mot Övervakningssamhället, som vi av säkerhetsskäl är så illa tvungna att utveckla. Allt annat är livsfarligt och brottsligt dumt.

---

Från det ena till det andra:

WWW

- Peter Ingestad, ropandes röst i öknen