tisdag 22 mars 2011

snart en månad.

ja snart har det gått en månad på min nysatsning för att gå ner i vikt.
och det går riktigt bra faktiskt !
allra helst efter besöket hos dietisten.
hon öppnade ögonen för vissa saker som jag inte tänkt på.
typ att man ska undvika ost.
det är ju inget man tänker på direkt eftersom man "bara " äter ett par skivor per dag.men sammantaget blir det ju ett par extra kalorier om dagen.
så hon sa att jag skulle byta ut ost mot leverpastej med nyckehålsmärkning.
så det har jag gjort. och leverpastej är ju gott med gurka till så det äter jag på mackan nu både morgon och kväll.
sen skrev hon tips att ta bort de flesta kolhydraterna och lägga till rotfrukter och grönsaker i maten i stället så det har jag också gjort lite grand.
mer skulle jag dock behöva göra på den punkten, men man kommer väl in i det snart. jag ska också dricka minst en liter vatten om dagen och det har jag slarvat med senaste tiden. när jag tränar blir det lite mer vätska men absolut inte så mycket som jag borde.

jag rör på mig jätte bra tyckte hon, hon blev till och med förvånad över hur mycket jag tränar !! vilket är bra !
nu går jag inga långa raska promenader på grund av att jag har fått benhinneinflammation. så benet måste vila lite.
och så har det varit i ca tio dagar nu bara att jag struntade i att lyssna på kroppens signaler först så de sista fyra dagarna har jag låtit benet vila.
nu sa doktorn till mig att äta voltaren i tio dagar och även smörja med voltaren för att ta bort inflammationen. sen fick jag numret till sjukgymnasten så kan jag få hjälp med att komma på vad det är som orsakat inflammationen och lära mig träna rätt i stället.

jag har hittills gått ner 3 kilo. på snart en månad.
och det känns toppen.
men eftersom jag inte går promenader så kör jag 50 minuter på crosstrainern/orbitrekken.
och den är ju jobbig.
sen går jag en lugn kvälls promenad med svea också.
och det verkar ge resultat.
mätningen ska jag göra den 28 mars så får vi se om det tagit någe på de delar jag vill att det ska ta på.
dietisten skickade iväg remissen till bukplastik trots att jag inte nåt viktmålet.
och det känns skönt även om hon sa att det kanske blir ett nej första gången just av den anledningen att jag inte nått mitt mål.
men hon sa också att eftersom jag har den kroppsform och muskelmassa som jag har så finns det goda chanser.
det känns så bra !


nu ska jag gå och fixa till mig och njuta av vetskapen att jag går ner i vikt igen !


puss och kram på er !

Inga kommentarer: