måndag 21 april 2014

rutin igen

dags att börja jobba "på riktigt" igen efter sjukskrivningen då. känner inte alls för det.
jag skulle mycket hellre va hemma hos familjen.
men pengarna rullar inte in om man inte jobbar.
och jag vet ju att allt snart kommer gå på rutin igen.
måste bara gilla läget dom här första sega dagarna.

idag börjar jag på allvar också med 5:2. ska ge de en stor chans och se om det ger något.
just nu är motivationen låg och det har den varit hela sjukskrivningstiden. troligen beroende på att jag inte får träna eller anstränga mig och känner mig orörlig.
men nu ska jag komma igång igen. förhoppningsvis underlättar det att jag jobbar också.
det ger ju lite mer rutin i allt.

om 45 minuter bär det av till jobbet och jag hoppas att dagen går fort så jag får komma hem.
sorgen efter avlivningen av mina älskade svea sitter frtfarande kvar djupt.
gör ont så fort jag tänker på henne.
lätt att tårarna kommer, men det går lättare och lättare för varje dag !

så, idag till frukost blev det paprika gurka och lite skinka. med som matsäck till jobbet blir det proteinbollar.
och sen när jag kommer hem blir det ordentlig middag. och en massa vatten.
det får inte bli fler än 500 kalorier. sen på lunchen tänkte jag ta en promenad ifall jag får någon lunch.  och ikväll tar jag antingen en timmas promenad eller så får det bli gåband eller crosstrainern.
planen är bra och jag hoppas jag kan hålla den !


nu hoppas jag på en smidig arbetsdag !

// Elin//

Inga kommentarer: