tisdag 15 april 2014

kan man önska !?

i så fall om man kan önska, så önskar jag mig själv 20 kilo lättare, ett fast jobb där jag trivs, ett jobb åt min man där han trivs och ett nytt boende i den staden jag vill bo.
hm. det va ett par önskningar och jag tycker ärligt inte att dom är så svåra.

så jag börjar med vikten den kan jag nog inte önska bort. men jag kan göra något åt det själv.
och det ska jag.
fick ett samtal från modellfabriken igår. och dom undrade om jag ville komma på en plåtning och sminkning.
det skulle vara skit kul att göra det.
MEN, då vill jag ju inte väga som jag gör nu. då vill jag ju vara lite mindre.
så, nu ska jag sätta upp ett mål. jag ska maximera.
jag ska försöka fokusera på måtten mer. jag ska gå ner i magmått och lår mått och göra allt jag kan för att bli mindre under de här två kommande månaderna i första hand.
för om två månader ska modellfabriken höra av sig igen. och då ska vi boka ett datum för plåtning.
så den 16 juni ska jag vara mindre än jag är nu.
om jag skulle klara att gå ner ca 10 kilo och gå ner ca 10 cm i mag mått och 3 cm i låren så skulle det kännas mycket bättre att ta foton.
så nu kör vi.
jag ska försöka mig på 5:2 dieten med lågkolhydrat kost. måndag och tisdag eller måndag onsdag ska bli mina faste dagar. och dom dagarna blir det att dela upp maten på två mål tror jag. max 500 kcal per dag, så frukost ca 200 kcal vid 6 tiden på morgonen och sen middag 300 kcal vid 17 tiden tänkte jag.
övriga dagar ska man ju kunna äta som vanligt. men då blir det max 1200 kcal och kolhydratfattigt.
vi får se om det ger resultat. jag hoppas det.
nu är jag ju igång med promenader.och jag ska försöka komma på lite bra övningar jag kan göra utan att anstänga magen eftersom jag inte får de än på två månader.

zumba skulle va skönt. vi får se om det blir lite zumba ikväll!


men först ska jag ta en lång dusch, sen blir det nog promenad med barnen och sen får det nog bli lunch och matlagning och lite städ. kanske lite ute lek i trädgården.
solen är redan vaken !

//Elin//

Inga kommentarer: