tisdag 15 april 2014

en bra tisdag

det har faktiskt varit en riktigt bra tisdag.
började dagen med sov morgon fram till åtta.
sen fixa till mig och kasta in alla barnen i bilen(förutom Felicia som är tonåring och fick sova längre)
in med barnen i bilen och bort till banvallen där vi gick 6 km promenad i rask takt. Leo cyklade och tjejerna vilade skönt i vagnen.
efter vår raska sköna lite blåsiga promenad blev det pannkakslunch och sen drog vi iväg till min syster i söderköping för lite fika och mys.
barnen lekte i solen och vi fikade ute.
så idag har vi fått en massa frisk luft !

nu är det snart sov dags för mina små troll. jag ska steka upp lite kött och frysa in och sen när barnen somnat sk ajag nog köra lite på gå bandet eller crosstrainern.
det är dags att öka en växel nu känner jag ! och eftersom jag ska försöka slimma mig så får jag ta bort de mesta av styrketräningarna.
nu ska låren krympa och magen likaså, fast den får jag ju inte träna direkt än.
maten idag har funkat bra.
tog med vanilj kvarg och hallon till fikat hos syrran i stället för fikabröd.
visst det slank ner två små kex. men det känns skönt att kunna ta något annat som är nyttigt.
men ändå lyxigt.

jag känner mig väldans låg över att jag misslyckas hålla diet stenhårt. motivationen finns för det mesta men satans så svårt det är.
jag hoppas att det blir lättare när jag jobbar.

// Elin //

Inga kommentarer: