söndag 13 april 2014

hypoglykemi

både igår och  idag och i fredags har jag haft väldans konstigt sockervärde i kroppen.
plötsligt faller det så jag skakar, har hjärtklappning, svettas, känner mig svimfärdig, förvirrad och så blir jag hemskt trött sen när det går upp igen.
och upp går det bara om jag äter någe sött. och när jag äter någe sött så skjuter det i höjden. och då dumpar jag i stället. vilket innebär att allt socker går raka vägen ut i blodet.
och då mår jag illa, svettas blir stressad och så trött.
och så här har det hållt på nu ett par dagar.
så jag känne rmig helt slut i kroppen.
jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på de.

jag har ju dragit ner på kolhydrater den senaste veckan och ökat upp motionen så förmodligen har det ett samband.
men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna gå ner de sista kilona om jag inte minskar på kolhydrater.
så nu står jag lixom i ett läge som jag inte riktigt vet vad jag ska göra.
tips mottages gärna.

ska jag fortsätta dra ner på kolisarna och försöka öka ännu mer på protein eller vad ska jag hitta på ?

nu när jag väl kommer ut och går, jag dansade till och med med barnen ikväll och magen gjorde inte särskilt ont. så nu vill jag lixom igång. jag vill inte ha en massa energifall på grund av att sockret i min kropp strejkar !


ikväll funderar jag över att göra proteinbollar.
ser ut som negerbollar men är nyttiga.
tar man en sån till mellis när man är lite sugen på sött så får man behovet tillgodosett.
och eftersom jag har mitt sockerberoende så är det ju bättre att äta nyttiga proein bollar när man är sugen än att ta godis. det söta i dom kommer från kokos och dadlar.

//Elin//

Inga kommentarer: