tisdag 29 april 2014

snart !

dagarna går, det är valborg, det är vår, och det är varmt och skött och ljust och underbart vackert.
snart har det gått två månader sen jag opererades och jag mår så bra.
känns att orken är tillbaka, och framför allt så är motivationen tillbaka och jag vill träna jag vill äta rätt och jag vill se resultat.
så nu kör jag hårt. främst med maten.
5:2 och jag har gått ner lite grand. det går ju inte jätte fort men det är ju inte tanken att det ska gå fort.
dom säger att man ca ska gå ner 0,5/vecka av 5:2 och då når jag mitt mål efter sommaren.
än så länge har jag gått ner strax över kilot.
jag försöker röra på mig mer på jobbet, jogga upp för trappor och gå lite längre avstånd än i vanliga fall, och så ska jag försöka gå promenader eller köra crosstrainer eller gå bandet i alla fall fem dagar i veckan.
än så länge får jag ju inte direkt träna.
igår körde jag en timma på crosstrainern och såg på biggest looser samtidigt.
det är ju bra motivation.
maten består av max 500 kcal faste dagarna och max 1200 helst de andra dagarna. håller inte stenhårt på kcal på de andra dagarna eftersom jag vet att om jag försöker vara stenhård nu i början så misslyckas jag.
mitt godis sug är ganska obefintligt just nu !
känner inte alls för godis och vad det beror på vet jag inte.
men jag njuter av stunden.


nu ska jag fara iväg till jobbet. skönt att man är ledig i morgon det ska jag njuta av!

// Elin//

Inga kommentarer: