torsdag 19 juni 2014

midsommar redan !

konstig känsla, jag tycker knappt sommaren har startat och så är det redan midsommar.
tre veckor har gått på mitt sommarvick. och jag tycker att jag kommit in ganska bra i jobbet. nästa vecka är vi bara två undersköterskor som ska vara här i stället för tre eller fyra som vi brukar vara!
men det ska nog gå bra.
jag känner mig redo !
pratade med arbetsledaren igår om hösten och om det finns några chanser för förlängning. och det finns lite chans i alla fall. och det känns ju skönt för jag trivs ju bra här och lär mig nya saker varje dag !

idag är dagen före midsommar och det spöregnar här i Söderköping.... blä !
känns inte som om det är så mycket vitts med att planera något inför morgondagen . men lite ska vi väl i alla fall planera. kanske grilla lite även om man måste äta inne.
kanske göra lite kransar med barnen.... plocka lite blommor och mysa.
midsommar blir det oavsett !

idag jobbar jag till 14 och sen ska jag hämta ut mitt paket från HM och handla lite.
kul med paket.
så kul att få lite nytt i garderoben och äntligen få kunna unna sig de.

med vikten går det så där. jag tränar och försöker äta rätt, men det verkar som min kropp har bestämt sig. den vill inte !
tog rutin koll med blodprover igår och fick höra att jag har låga lever värden så vad det innebär vet jag inte men hellre för låga än för höga.
så jag hoppas få svar på om jag har något fel eller om allt är som det ska. långtidssockret va bra i alla fall så jag får väl leva med att mitt blodsocker blir lågt i mellan åt.


nej... dags att jobba lite !

// elin//


Inga kommentarer: