fredag 20 juni 2014

en skapligt bra midsommar !

men så kallt..... inget skönt väder att sitta ute i eller att vara ute i över huvudtaget, jag frös och barnen frös....
men nu är den firad, midsommar 2014.
trollen hade nog skapligt kul även om det blev lite sent för dom. men dom somnade på två sekunder.
felicia skulle sova hos sin pappa men det slutade med att hon sov hos sin mormor.
vi spenderade midsommar i söderköping tillsammans med syrran och hennes familj och med min mamma ochRonny.
det blev lagom. lite dans kring stången, lite lotter och lite grillat och lite jordgubbstårta. helt ok !
dock va det väldans skönt att komma hem och krypa ner i soffan med maken och en stor filt.

idag blir det kalas igen för idag fyller syrrans dotter Ronja 16 år.
så det blir tårta idag med. men det får man väl ta så här i midsommar tider.
jag tänkte jag skulle träna nu på morgonen så det inte känns lika hemskt att äta tårta två dagar i rad !


vädret ser inte ut att bli särskilt så mycket bättre idag så jag hoppas syrran dukar inne när vi ska fira ronja.
och samtidigt är det enklare att vara ute när jag har med mig mina små troll.
petri följer inte med idag han ska vara hemma och bgga på båten så den blir klar och kommer i sjön. nej.... nu ska jag sätta fart....
diska, sätta igång tvätten, träna, duscha och åka till affären och fixa till trollen innan vi ska vara på kalaset kl 13.

ha en underbar midsommar dag alla mina läsare !

// Elin // 

Inga kommentarer: