söndag 22 juni 2014

Helg

jag vet inte riktigt om man ska säga att helgen innebär vila.....
för mig gör det nog inte det! allra helst inte den här helgen. midsommarhelg.
började i torsdagskväll, då jag storstädade och fixade en massa.
fredagen blev det stressigt då vi hastigt beslutade oss för att fira midsommar hos min syster. och helt plötsligt skulle det fixas mat och jordgubbstårta, handlas och barnen skulle kläs, men det va kallt ute så då får man tänka om vad man egentligen hade tänkt klä dom i.
men allt löste sig och det blev trevligt.
vi va inte hemma förrän åtta på kvällen och barnen va super trötta. två av tre somnade i bilen på väg hem.

lördagen midsommardagen skulle vi fira syrrans dotter som fyllde 16 och det gick väl skapligt. men blev lite stressigt och jag va helt slut på kvällen.
men det blev ända lite soffhäng med petri och felicia som sällskap. skönt.
idag söndag har det varit en görodag. startade morgonen med sovmorgon till nio. söndagen är ju min dag att sova lite längre.
och sen lite frukost i form av melon, jordgubbar och banan, härligt med sommar. mums.
sen ett träningspass i form av crossfit och kettlebell.
sen blev det dusch och hårfärgning och en promenad till affären mellan regnskurarna.
sen tacos. inte min favorit mat men det funkar för jag väljer grönskaerna då. och då behöver det jui nte smaka så mycket tacos.
resten av dagen har estått av städning och tvättning och bada barn och fixa i ordning. vika en massa tvätt och bädda rent i sängar.
jag sitter visst aldrig still jag... Petri håller på med båten och fixar den så att den ska komma i sjön.

snart är det dags att stoppa ner tre trötta troll i sängen för att sen börja kolla räkningar och andra brev.
och sen kolla och boka finlandsresan som vi ska åka på om en månad.

i morgon blir det jobb igen och den här veckan är lite värr än vanligt. jobbar till 17 tre av fem dagar. bland annat fredagen... usch !
tur att man har ett bra jobb som man trivs med.

jag hoppas att träningen och mitt nya kost tänk snart gör lite effekt för just nu känner jag lite hopplöshet.
men snart kanske !
träningen rullar ju på bra och jag känner mig nöjd med att känna hur bra musklerna svarar. armmusklerna är på väg tillbaka nu och jag hoppas att det snart börjar synas ordentligt på magen så att jag kan känna resultat ! annars blir det så lättt att man ger upp !



//ELin //

Inga kommentarer: