torsdag 26 juni 2014

tillbaka i stolen

jaha,nu sitter jag här igen !
i receptionen och tar i mot en massa patienter.
det ä både på gott och ont.
man blir lite små trött av att sitta så mycket. jag är inte alls van vid det.
men det är kul också samtidigt även om jag är en aning trött idag och hellre skulle ligga hemma och grisa i soffan.
men det får man ju inte.
eftersom jag försovit mig i två dagar, och det blivit lite stressigt på morgonen så har jag inte hunnit med att träna varken igår eller idag så ikväll måste jag ta tag i det och göra ett häst pass.
jag har kommit i tid till jobbet men det har blivit så himla stressigt.
det tycker jag inte om jag som är en sån där mys morgon människa osm helst skulle vila avnjuta en timmas frukost med radion i lugn och ro.

idag jobbade jag till 14. men nu blir det till 15.
så en timmas övertid. och igår blev det 20 minuters övertid.
ja, det blir ju kul när lönen kommer men jag är lite trött idag och längtar våldsamt mycket efter mina barn så skulle helst ha velat sluta 14. men vad gör man. ?

idag tänkte jag om jag skulle sätta på en ny film till barnen och köpa lite gott, melon och lite godis och lite mys och ha myskväll i soffan. efter att jag klippt gräs och städat av. eller om jag städar när dom lagt sig i stället. allt går.
nästa vecka blir det nog lite bättre tider att jobba. då hinner jag lite mer på eftermiddagarna så jag hoppas på en lugn vecka nästa vecka.
snart semester. och jag hoppas det blir en mysig bra semester i Finland, för vi åker samma dag jag slutar jobba och kommer hem på kvällen dagen innan jag börjar igen... hua....

då kör vi... snart dags för kaffe rast.

hoppas på en härlig eftermiddag när jag kommer hem !

//Elin//

Inga kommentarer: