måndag 14 juli 2014

måndag igen.

ja, måndag och jobb.
helt ok dock. kändes skönt att gå till jobbet i morse och få lite socialt.
helgen har varit bra men igår när det regnade så va barnen lite smått gnälliga och rastlösa hela dagen.
det blir otroligt jobbigt dom dagarna det är så.
men man få passa på och njuta av de fina dagarna då man faktiskt kan vara ute och njuta av fint väder och ingen snö eller storm.
jag kan nog ärligt säga att jag till 100 % inte vill ha snö och kyla alls i år !

jag vill kunna vara ute varje dag när jag vill utan att frysa eller bli blöt.
men nu ska jag nog inte tänka på vintern, utan faktiskt njuta av sommaren.


jag har tre dagar kvar att arbeta efter denna dagen.
sen drar i iväg på resa till Finland.
det kommer nog bli kanon kul.
tror jag och hoppas jag.

idag och i morgon jobbar jag till 17, sen jobbar jag till 14 onsdag torsdag, sen på natten mellan torsdagen och fredagen så börjar vi en långa resan mot Finland.
först mot Stockholm. den resan tar ca 2,5 timma sen mot Finland med förjan in tio timmar. sen när vi väl landar i åbo så påbörjas nästa resa på ca 20 mil till Björneborg.pori.
så nog lär man vara nöjd när man väl kommer på plats.

tio dagar i Finland utan en massa onödiga måsten. jag hoppas det blir en härlig semester med trevlig samvaro  !
tid för familjen shopping, mys, bad sol och en massa god mat.

det ska även bli kul att träffa släkten. och se den sista kusinen som är lika gammal som kayleigh typ.

idag. sk ajag hämta barnen efter jobbet. sen ska jag se till så dom får lite kvällsmat och lägga sig. det blir inte mycket till samvaro när man jobbar så här. men å andra sidan så jobbar jag bara till 17 två dagar max tre per vecka, så då får man passa på att umgås resterande dagar.
sen när mina små sover ska jag träna. måste verkligen köra hårt nu ett tag framöver allra helst innan vi åker till finalnd för då lär det väl inet bli mycket till träning.


//Elin //



Inga kommentarer: