onsdag 5 november 2014

dag fem.

nu har det gått fem dagar på nya dieten. fas ett ska pågå i sju dagar men eftersom jag åt två clementiner i helgen så tänkte jag gå in i fas två på måndag vilket gör att fas ett varar i 9 dagar.
än så länge har jag gått ner 2,9 kilo.
känns super bra. jag hoppas att jag går ner 2,1 kilo till i fas ett så att fem kilo är borta av dom 15 jag tänkt gå ner. då är det ju bara tio kvar att försöka få bort i fas två som varar i fyra veckor.
det blir ju ca 2,5 kilo i veckan. det borde jag väl klara. med lite stöd och rätt kost och en massa motion.
sen skulle de ju inte göra något om jag gick ner fem till.... men det är bara bonus.

när jag gått ner fem kilo alltså om 2,1 kilo så får jag klippa mig kort igen om jag vill. annars så kan jag ju vänta fem kilo till så blir håret långt och kanske lättare att göra en frisyr av!
vi får se. om 12 veckor när programmet är helt slut ska jag i alla fall väga 15 kilo mindre än jag gjorde förra veckan.

nästa vecka får jag börja motionera igen. det ska bli skönt.
tänkte jag skulle följa programmets utmaningsschema och försöka gå lite promenader eller crosstrainer. det kommer bli tuft eftersom det är ett tag sen jag tränade så det kommer va jobbigt att komma igång igen! men igång ska j ag !


nu ska jag ge mig ut i vedboden och ta in en massa ved. får se det som träning också !

skriver igen senast på söndag om mina förhoppningsvis framgångar i viktnedgången.
om jag lyckas med 2,1 kilo till så blir jag överlycklig!
:-)

snart kanske jag är nere under min lägsta vikt. det är 7,8 kilo dit. men dit ska jag ta mig ! och då ska jag ge mig själv något fint !

//Elin//

Inga kommentarer: