onsdag 12 november 2014

det tickar neråt :-)

sakta men säkert tickar det neråt med min nya diet.
känns super skönt!
jag har på 1,5 vecka gått ner 4,6 kilo. mår super bra och är så pigg att jag till och med varit vaken efter nio på kvällen hemma så det är ju ett framsteg.
i måndags körde jag 30 minuter crosstrainer och igår gick jag ut och gick i 33 minuter.
idag blir det prommenad också tror jag på kvällen sen när barnen sover. tar jag mig nog en runda, men jag tänkte om den skulle få bli lite längre.
kanske 45-60 minuter. det är ju så skönt när man väl kommer igång.
jag har 11,1 kg kvar att gå ner till mitt mål. och det känns faktiskt inte som om det är omöjligt denna gång. jag tänker så här.
1 kg i veckan fram till jul är 6 nästan 7 kg innan jul av dom 11. och sen är det "bara" att ta dom där sista 4 kg innan min födelsedag i februari. då har jag ju gott om tid på mig att ta dom !

nu är det bara att köra hårt vara strikt men ändå kunna unna sig ifall man känner att man vill det. då är det bara att bli strikt dagarna efter sen. men nu första månaden är det totalt strikt. och det som känns skönt är att jag har en coach och jag har en grupp som genomgår samma som mig som man kan få tips och råd från och roliga recept och ideer och man vill ju prestera för att kunna mäta sig med alla andra duktiga.
så snart har jag gått ner fem kilo och det är ju min magiska första gräns. mitt delmål då jag ska belöna mig med att få klippa håret!
antingen hemma eller så väntar jag tills jag har fått pengar så kan jag kosta på mig en frisör tid för nu va det ju ett tag sen.
och jag ser fram i mot det jätte mycket. för just nu är mitt hår i ett mellan läge då det inte går att göra något med det !

idag slutar jag kl 15. sen ska jag hem till mina små troll. det känns skönt. sen ikväll ska jag ha en smyckevisning och sen blir det promenad.
och i morgon blir det jobb till 17 , det blir övertid i två timmar sen blir det promenad efter det !
fredag är jag ledig. det ska också bli skönt.

tänk om jag lyckas ta bort 7 kilo till innan jul ! :-) det skulle göra mig så lycklig.


nej nu är det dags att jobba lite. ringa lite och göra någon nytta....

//Elin//

Inga kommentarer: