onsdag 10 december 2014

lite segt

sista två veckorna har det gått lite segt med vikten. har fått en hemsk envis förkyldning med hosta oh andfåddhet.
så tröttsamt.
så motion är ju inte riktigt prio just nu och man orkar inte riktigt äta heller så ämnesomsättningen blir ju lite lidande. men totalt sen start har jag gått ner 8,1 kg så inte så mycket sen jag skrev sist här på bloggen.
trist men inte så lustigt kanske.
jag ska försöka rycka upp mig lite.
om en vecka är det dags för besök hos dietisten och jag tror inte jag kan gå ner 2,6 kg tills dess. men jag kanske åtminstånde kan komma nära.
jag måste bara hitta fokus och energi till de så ska det nog gå bra .

2,0 g kvar till mitt första delmål och totalt 7,6 kg kvar till slutmålet. ska jag klara det innan februari som är mitt mål ?
jag vill jag ska jag kan !

men denna hostan och snuvan knäcker ju allt. glädjen till motion, vilja och energi till att äta rätt och framför allt orken till att kunna fokusera.

men jag jobbar och kör på  med det mesta trots de. för vad ska man göra. jag har ju bara en månad kvar knappt på min arbetsplats så gäller att passa på medans man får vara här !
jag tror att om jag kör en heltvit vecka nu från och med idag. så tror jag att jag kan knäcka i alla fall 3 kg innan det är dags för besök hos dietisten.
målet är ju trots allt 2,6 kilo innan jul och 7,6 kilo innan min födelsedag. jag borde ju kunna fixa detta.

barnen hostar och jag hostar till och med tonåringarna i huset fick smetan.
hur ska julen bli?
jag hoppas att denna julen kan bli lugn och fin och bra !
med bara få men bra julklappar. jag vill inte köpa bara för köpandets skull.


dags att ta lunch på jobbet, sen tre patienter och sen hem och fixa med allt vad hemmet vill ha fixat....
hämta min lilla Leo kille från dagis. pussa på tjejerna och fixa i ordning lite hemikring.
ikväll ska jag nog försöka komma ut och gå eller köra lite på crosstrainern och sen ta en lång dusch eller ett bad.

//Elin//

Inga kommentarer: