fredag 29 maj 2015

vårruset 2015

japp som överskriften lyder så har det nu varit vårrus. jag deltog med 7400 andra i Norrköping.
jätte kul va de och min tid landade på 34 så jag är helt nöjd.
klart att jag skulle blivit mer nöjd för en tid under 30 men med tanke på hur lite jag tränat kondition på senaste så är jag skit nöjd.
jag sprang med tre arbetskamrater och kom på andra plats av oss fyra.

stolt över mig själv oavsett eftersom jag bara gick ett par steg av de fem km resten sprang jag....
nu har jag en medalj till att hänga upp. och förhoppningsvis blir det fler under sommaren/hösten.
jag ska springa et fem km lopp den 16/6 och tänkte bättra min tid tills dess. så träna träna träna!
jag satsar just nu mest på att cykla mycket men kondisen blir ju bättre av det med. jogga är ju inte det roligaste jag vet även om jag blir väldigt nöjd i kroppen av det !
alltid skönt efteråt!
men man ska komma dit också !
så cykla en mil eller två är roligare. man kommer ju lite fortare fram och orkar ta sig längre än om man joggar. men min tanke är ju att klara springa 5 km under 30.
vi får se hur det ser ut i slutet av sommaren.

idag har jag lite huvudverk antagligen av all stress som de varit inför vårruset och på jobbet och efter jobbet med möten och tandläkare och allt annat den senaste veckan. men nu är det fredag så nu ska man förhoppningsvis kunna slappna av och vila upp sig inför nästa veckas utmaningar.¨

på söndag är det morsdag. undrar om det meför att man blir uppmärksammad.... ?


dagarna går och nu är det bara fyra dagar tills jag ska på ett nytt dietist besök. och jag har inte gått ner ett smack så det suger.
men lika bra att gå dit och skämmas. jag vill ju tappa de sista tio. va fan ska de va så svårt för !

nej .... dags att sätta fart och göra något!

//Elin//




Inga kommentarer: